معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: تئاتر طنز خیابانی فرهنگ میزبانی و استندآپ کمدی با موضوعات مرتبط با میزبانی از زائران حرم مطهر رضوی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

تئاترهای طنز خیابانی با موضوع فرهنگ میزبانی در ماه رمضان اجرا می‌شود

به گزارش قدس خراسان، سید جلیل بامشکی در خصوص اجرای تئاتر طنز خیابانی فرهنگ میزبانی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ میزبانی بعضی اوقات با برخی چالش‌ها از جمله انصاف، گران‌فروشی، افت کیفیت خدمات، برخوردهای دور از شأن و ... مواجه هستیم که البته امروز در پی ارتقاء فرهنگ میزبانی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: یکی از اهداف برنامه‌ریزی و اجراء تئاتر طنز فرهنگ میزبانی جلب رضایت زائران و ایجاد لبخند رضایت بر چهره مبارک ثامن الائمه(ع) است.

وی با بیان اینکه اقدامات ما در تصویرسازی ذهن زائر موثر است، تصریح کرد: ارتقاء محورهای مذکور به فرهنگ میزبانی ما گره خورده است و در راستای فرهنگ‌سازی از ابزار مختلفی می‌توان استفاده کرد، مانند برگزاری کارگاه‌ها، ساخت محصولات صوتی و تصویری، تألیف کتاب و... که بتوانیم مفاهیم را منتقل و تغییری در رویکردها و نگرش شهروندان نسبت به میزبانی شایسته از زائران امام رضا (ع) ایجاد کنیم.

بامشکی ادامه داد: یکی دیگر از ابزارهای قوی برای فرهنگسازی و انتقال مفاهیم به شهروندان تئاتر است.  تئاتر طنز فرهنگ میزبانی با نمایشنامه‌ای که تاکید بر رفتارهای صحیح و فرهنگ همجواری دارد اجرا می‌شود که افراد رفتار ناپسند خود را در آیینه تئاتر تماشا و اصلاح کنند. ضمن اینکه علاوه‌ بر تئاتر،  استندآپ کمدی نیز  از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص زمان و مکان اجرای تئاتر و استندآپ کمدی بیان کرد: این برنامه‌های مفرح و آموزنده از ابتدای نوروز تا پایان ماه مبارک رمضان، در صبح و عصر در محل‌های تجمع و حضور مجاوران و زائران اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.