مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی گفت :اقامت و اسکان مسافران در آذربایجان شرقی تا به امروز یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۱۸ نفر است.

اقامت یک میلیون و ۵۲۰ هزار مسافر در آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین احمد حمزه‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از اقامت تعداد ۲۹۱ هزار و ۶۵۱ نفر در مراکز اقامتی، هتل ها و هتل آپارتمان های رسمی آذربایجان شرقی تا ۱۱ فروردین جاری خبر داد و افزود: بر این اساس میزان اشغال مراکز اقامتی استان افزون بر ۷۲ درصد است.

وی با اشاره به اینکه مراکز اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل آپارتمان، واحدهای بومگردی، مهمانپذیرها و همچنین مراکز اقامتی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در ایام تعطیلات اخیر این اماکن به پذیرش گردشگران نوروزی با کیفیت بالا به ارائه خدمات می پردازند.

حمزه زاده ادامه داد: با توجه به اینکه اقامت در آذربایجان شرقی علاوه بر مراکز اقامتی رسمی، در مراکز غیررسمی اعم از خانه مسافر، دیدار اقوام و آشنایان نیز وجود دارد، گفت: در این زمینه تاکنون یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۵۶۷ نفر سفر به استان انجام پذیرفته است.

بازدید تعداد ۱۵۰ هزار و ۶۷۸ نفر از موزه های آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی همچنین از بازدید تعداد ۱۵۰ هزار و ۶۷۸ نفر از موزه های تحت نظارت این اداره کل تاکنون خبر داد.

حمزه‌زاده اظهار کرد: بر اساس آمارهای اخذ شده تا به امروز شاهد یک میلیون و ۸۱۰ هزار و ۲۹۷ مورد بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری، تفریحی و طبیعی آذربایجان شرقی هستیم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۵ درصدی همراه است.

وی ادامه داد: از میان بازدیدهای صورت گرفته، ۱۵۰ هزار و ۶۷۸ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش نشان می دهد.

حمزه‌زاده ، کلیسای سنت استپانوس با ۳۹ هزار و ۱۶۸ بازدید را صدرنشین بازدید از موزه های آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: موزه آذربایجان با ۱۶ هزار و ۹۶۰ و موزه قاجار با ۱۵ هزار و ۶۸۱ بازدید در رده های دوم و سوم این فهرصت قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.