استاندار هرمزگان گفت: تا دهم فروردین ماه، پنج میلیون ۱۳۶ هزار ورود و خروج به استان هرمزگان داشتیم که ۲ میلیون و ۵۶۷ هزار، آمار ورودی‌ها به استان بوده است.

 تردد پنج میلیون و ۱۳۶ هزار مسافر در هرمزگان ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دوستی روز پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان، که به صورت وبیناری با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، افزود: افزون‌بر پنج میلیون و ۴۰۰ هزار اقامت روزانه هم در این تعطیلات ثبت شده که به نسبت سال گذشته افزایش ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این بین بیش از یک میلیون نفر در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌های رسمی اسکان داشته‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین افزایش ۳۸ درصدی اقامت‌ها در استان نشان از بیشتر شدن مدت زمان توقف گردشگران در استان دارد.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان ابراز کرد: تا روز دهم فرودین بیش از سه میلون و ۵۳۵ هزار تردد دریایی به جزایر داشتیم که با افزایش ظرفیت شناورها، افزایش لندینگ کرافت‌ها و راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی صف‌های طویل چند ده کیلومتری برای انتقال خودروها به شناورها کاهش پیدا کرد.

دوستی اشاره کرد: خط جدید دریایی به جزیره هنگام هم در سال حاری راه‌انداری شد و نخستین گردشگران هم در جزیره بوموسی حضور یافتند که اقدامی خاص به شمار می‌آید.

استاندار هرمزگان افزود: در سال‌های گذشته با کمبود مدارس و کلاس درس برای اسکان فرهنگیان وجود داشت که امسال حدود ۷۰۰ کلاس درس جدید در اختیار ستاد اسکان فرهنگیان قرار گرفت.

وی اشاره کرد: همین هم که باعث شد اقامت از ۸۴ هزار و ۸۰۰ نفر روز در مدارس، به ۱۴۱ هزار نفر برسد که حدود ۶۷ درصد افزایش اسکان در این مکان‌ها را نشان می‌دهد.

دوستی خاطر نشان کرد: نوروز سال گذشته ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در استان راه‌اندازی شده بود که امسال تعداد غرفه‌ها به ۱۶۵ غرفه افزایش یافته است و میزان نظارت بر مراکز گردشگری‌ نیز از ۸۵۰ مورد در سال گذشته به یکهزار و ۳۵۶ مورد رسید.

وی تربیت راه‌بلدان و بلدهای محلی گردشگران و ایجاد تنوع در اطلاع‌رسانی حوزه گردشگری را یکی از دلایل افزایش میزان اقامت در هرمزگان معرفی کرد.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان تاکیدکرد: از اسفندماه تاکنون روزانه به طور متوسط، ۲۱۸ پرواز در فرودگاه‌های استان انجام شده است و بیشترین پرواز ثبت شده در یک روز نیز ۲۳۸ پرواز بود که در یکی از ایام تعطیل ثبت شده است.

استاندار هرمزگان گفت: از دهم اسفندماه، کار شارژ انبارهای اقلام غذایی و آب معدنی آغاز شد و در جزایر هم بهره‌برداری از ۲ مخزن بزرگ آب، به تامین آب در این روزها کمک شایانی کرد.

دوستی با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و بسیجی در طرح همیاران جهادی پلیس، ادامه داد: آمار تصادفات در استان کاهش قابل توجهی داشته است و راه‌اندازی نوروزگاه‌ها و نمایشگاه‌های برندینگ گردشگری به اضافه تمرکز بر روی گردشگری خورها و گردشگری روستاییِ ساحلی ۲ ایده جدیدی بود که خروجی مثبتی را در پی داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.