قطر با صدور بیانیه‌ای نسبت به هرگونه اقدامی در جهت تغییر وضعیت حاکم بر مسجد الاقصی هشدار داد.

هشدار قطر نسبت به هرگونه اقدامی جهت تغییر وضعیت مسجدالاقصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در ادامه واکنش‌ها به تحولات خشونت‌بار در بیت‌المقدس و پس از یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، وزارت خارجه قطر نسبت به هرگونه تغییر در وضعیت قانونی و تاریخی حاکم بر مسجد الاقصی و قدس و دیگر مقدسات این شهر هشدار داد و مسئولیت هرگونه تنش و خشونت ناشی از نقض حقوق ملت فلسطین را متوجه دولت رژیم اشغالگر صهیونیستی دانست.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله وحشیانه اشغالگران اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس، خواستار تحرک فوری جامعه بین‌الملل برای توقف این جنایات شد و اعلام کرد که هیچ گونه تغییر در وضعیت قانونی و تاریخی مسجدالاقصی را نمی‌پذیریم.

وزارت امور خارجه قطر صبح چهارشنبه نیز با صدور بیانیه دیگری، یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تعرض به نمازگزاران فلسطینی را به‌شدت محکوم کرده بود و خواستار توقف خشونت‌ها در فلسطین شده بود.

نظامیان صهیونیست در حملات خود در بامداد چهارشنبه علیه مسجدالاقصی ده‌ها نمازگزار را مجروح کرده و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر را نیز بازداشت کردند. این حملات با واکنش موشکی مقاومت فلسطین نیز همراه شد. مقاومت تاکید کرد که در صورت ادامه حملات صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی، حملات موشکی علیه شهرک‌نشینان صهیونیست نیز ادامه خواهد یافت.

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی با واکنش‌های گسترده جهانی روبه‌رو شده و اتحادیه عرب نیز در نشست اضطراری امروز خود برای بررسی تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد الاقصی، حمله شب گذشته و بامداد امروز نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در داخل این مسجد را به شدت محکوم کرد. اتحادیه عرب تاکید کرد که هرگونه تجاوز و حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی را به شدت محکوم می‌کنیم.

این حملات با واکنش موشکی مقاومت فلسطین نیز همراه شده است، مقاومت تاکید کرده در صورت ادامه حملات صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی، حملات موشکی علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیز ادامه خواهد یافت.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تاکید کرده است که این حملات صهیونیست‌ها جنایتی بی‌سابقه است و ابعادی فراتر از آنچه در صحنه دیده می‌شود، دارد.

همچنین باشگاه اسیر فلسطین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای در این راستا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۰۰ فلسطینی را تنها در کرانه باختری و قدس بازداشت کرده است. این در حالی است که ۱۲۰۰ مورد از مجموع بازداشت‌ها مربوط به شهر قدس بوده است. به گفته این مرکز حقوقی، ساکنان قدس علاوه بر بازداشت، با تبعید، حبس خانگی و جریمه‌های سنگین مالی هم مواجه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.