مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: مقدمات جذب ۸۰۸ میلیون دلار سرمایه برای فعالیت در عرصه صنایع سنگین و فولاد در چابهار فراهم شد.

جذب ۸۰۸ میلیون دلار سرمایه در حوزه صنایع سنگین چابهار

به گزارش قدس آنلاین، امیر مقدم اظهار داشت: در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ حوزه اقتصادی منطقه آزاد چابهار با جذب ۸۰۸ میلیون دلار سرمایه تنها در حوزه صنایع سنگین، نوید آینده‌ای توسعه محور برای مردم چابهار داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: با مذاکرات انجام شده مقدمات جذب بیش از ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم یک شرکت کنسرسیومی با ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی و ۲۰ درصد سرمایه‌گذاری داخلی در صنعت فولاد فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با طی شدن مراحل پایانی این مذاکرات در نیمه نخست سال جدید مراحل اجرایی این پروژه ملی در شهریورماه امسال آغاز شود که طبق برآورد ما با راه‌اندازی این پروژه برای ۱۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

مقدم اجرای این پروژه را منشا تحولی در GDP کشور خواند و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت تولید فولاد کشور ۳.۵ میلیون تن افزایش می‌یابد که روی شاخص GDP ملی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تربیت نیروی متخصص در منطقه آزاد چابهار صورت گرفته تا نیازهای پروژه‌های فولاد و پتروشیمی در حال احداث، به صورت حداکثری از نیروهای بومی تامین شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.