وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان و وزیر امور کابینه امارات متحده عربی در شهر «تاشکند» چگونگی و چشم انداز توسعه همکاری دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری را بررسی کردند.

توسعه روابط محور دیدار مقامات ازبکستان و امارات

به گزارش قدس آنلاین، «لذیذ قدرت‌اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان و «محمد بن عبدالله القرقاوی» وزیر امور کابینه امارات متحده عربی در شهر «تاشکند» چگونگی و چشم انداز توسعه همکاری دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری و همچنین گام‌های بعدی در چارچوب طرح‌های در دست اجرا برای افزایش کارآیی مدیریت دولتی در ازبکستان را بررسی کردند.

طرفین بر آهنگ مثبت رشد مبادلات بازرگانی که شاخص‌های آن در سال گذشته میلادی دو برابر شد، تاکید کردند. همچنین اشاره شد که افزایش چند برابری پروازها یعنی تا 44 پرواز در هفته برای حفظ چنین آهنگ مثبت کمک کرده است.

طرفین با اشاره به اهمیت انجام اقدامات منظم برای توسعه بیش از پیش اقلام صادرات متقابل، در مورد تشدید همکاری‌های متقابل در چارچوب استراتژی توسعه پتانسیل صادرات ازبکستان به توافق رسیدند.

در این دیدار همچنین چشم انداز توسعه زیرساخت‌ها و افزایش پتانسیل صنعتی مناطق ازبکستان مورد بررسی قرار گرفت.

طرف اماراتی مرحله جدید اصلاحات در کاهش سهم دولت در اقتصاد را بسیار ارزشمند خواند و آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در چارچوب تهیه طرح‌های شهرها و مناطق با در نظر گرفتن توسعه ظرفیت‌های تولیدی و بهبود زمینه خدمات عمومی ابراز داشت.

علاوه بر این، مسائل افزایش کارآیی مدیریت دولتی و به کارگیری گسترده فناوری‌های اطلاع رسانی نیز بررسی شد. در این زمینه طرفین در مورد لزوم تشکیل شورای توسعه همکاری در زمینه هوش مصنوعی به توافق رسیدند.

طرفین در پایان این دیدار بر اهمیت تعمیق همکاری‌های فعال بین سازمان‌های مسئول دو کشور با هدف اجرای موفقیت آمیز پروژه‌ها و ابتکارات مورد بحث تاکید کردند.

هم اکنون در ازبکستان حدود 107 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران امارات متحده عربی در زمینه‌های منسوجات، مصالح ساختمانی، کنسروهای میوه و سبزیجات، مواد شوینده و خدمات فعالیت می‌کنند.

امارات متحده عربی استقلال این کشور را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.