نحوه واکنش رژیم صهیونیستی به پاسخ مقاومت به تجاوزگری اخیر صهیونیستها علیه ملت فلسطین موجب تشدید اختلافات داخلی در این رژیم و انتقاد حزب افراطی «عوتسما یهودیت» شده است.

ضعف اسرائیل در برابر مقاومت اختلاف در کابینه نتانیاهو را تشدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، هشدار مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی درخصوص یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و پاسخ اخیر موشکی مقاومت به حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در محوطه مسجد الاقصی و نیز ضعف و ناتوانی تل آویو در سایه بحران داخلی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کابینه ائتلافی راست افراطی رژیم صهیونیستی و حزب لیکود به ریاست او را وادار کرده تا بدنبال کاهش تنش برای برون رفت از وضعیت بغرنج کنونی خود باشد اما این تصمیم با حمله دیگر ارکان کابینه ائتلافی مواجه شده است.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» امروز نوشت که براساس طرح حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی قرار است به پلیس این رژیم دستور دهد در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان، مانع از ورود صهیونیست ها به مسجد الاقصی شود.

این رسانه صهیونیست، هدف از ممنوع کردن ورود صهیونیست ها به مسجدالاقصی در دهه پایانی ماه مبارک رمضان را، کاهش تنش ها در سرزمین های اشغالی عنوان کرده است.

این عقب نشینی حزب لیکود، واکنش برخی صهیونیست های تندرو در ائتلاف حاکم او از جمله «آمیچای الیاهو» از حزب تندرو «عوتسما یهودیت» را در پی داشته است.

«الیاهو» که وزیر میراث رژیم صهیونیستی است، درباره ممنوع کردن ورود صهیونیست ها به خاطر هراس ازپاسخ دوباره موشکی مقاومت فلسطین گفت: نباید در مقابل دشمن ضعف نشان دهیم و در سه دهه گذشته، هر وقت ضعف نشان دادیم آسیب دیدیم.

در شرایطی که حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو معتقد به عقب نشینی از مواضع، برای کاهش تنش‌ها در شرایط موشک‌باران مقاومت است، حزب «عوتسما یهودیت» به رهبری «ایتامار بن گویر»، برعکس آن فکر می کند و خواستار افزایش برخورد با فلسطینی ها است.

«الیاهو» که عضو حزب بن گویر است، گفت: لیکود و «عوتسما یهودیت» دو دیدگاه متفاوت دارند. ما برای تغییر دیدگاه آنها مبارزه خواهیم کرد.

نظامیان صهیونیستی دور تازه‌ای از خشونت با فلسطینیان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند و چهارشنبه گذشته به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند.

در این حمله صهیونیست‌ها، بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

از چهارشنبه گذشته تاکنون مسجدالاقصی مکان درگیری و تنش میان نظامیان مسلح صهیونیستی و فلسطینیان معتکف در مسجد است.

در پاسخ به این حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین چندین بار شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین اشغالی را با موشک هدف قرار دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.