امام جمعه شهرقدس گفت: دیوارنویسی‌های سطح شهر، رسیدگی به سیما و منظر شهری و تابلوهای تبلیغاتی باید توسط نیروهای دغدغه مند در مدیریت شهری اجرایی شود و سرمایه‌های بیت‌المال را با طرح‌های بی‌محتوا هدر ندهند.

انتقاد امام جمعه شهرقدس از سگ‌گردانی در اماکن عمومی

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام رضا جوکار امام‌جمعه شهرقدس در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدس که با موضوع حجاب ظهر امروز در دفتر امام‌جمعه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: هویت شب‌های قدر مسئله امامت و ولایت است که باید به آن توجه کرد لازم است در تحقق فرمایشات ولی امر تمرکز کنیم که یکی از آن‌ها حجاب، عفاف، حیا، زیست عفیفانه و مؤمنانه است و باید به تقویت این مسائل در امور فرهنگی، تبلیغی و آموزشی حرکت کنیم.

زیست عفیفانه و مؤمنانه تقویت شود

وی افزود: زیست عفیفانه فراتر از مسئله حجاب و پوشش است و کمک می‌کند تا در گفتار، رفتار و سبک‌های پوشش، تغذیه، ساخت‌وساز و معماری، پاسخگویی در ادارات، خدمت به مردم، رعایت حق‌وحقوق شهروندی را توجه داشته باشیم.

امام‌جمعه شهرقدس به سازمان‌دهی و آموزش گروه‌های جهادی مردمی در این خصوص اشاره کرد و گفت: دبیرخانه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لازم است با کمک نیروهای علاقه‌مند و تحت نظارت در این زمینه فعالیت جدی داشته و با استفاده از هیئت اندیشه‌ورز و بهره‌مندی از نخبگان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه، گفتمان عمومی امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه را محقق کنند.

سیما و منظر شهری مدیریت دغدغه مند می‌خواهد

وی با بیان اینکه در فضای حقیقی و مجازی در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر لازم است فرهنگ سازی صورت گیرد افزود: دیوارنویسی‌های سطح شهر، رسیدگی به سیما و منظر شهری و تابلوهای تبلیغاتی باید توسط نیروهای دغدغه مند در مدیریت شهری توجه شود و سرمایه‌های بیت‌المال را با طرح‌های بی‌محتوا هدر ندهند و اراده‌ای برای ترویج فرهنگ اسلامی داشته باشند و شهرداری نسبت به راه‌اندازی تلویزیون شهری که مدت‌هاست بدون استفاده مانده، در راستای ترویج این فرهنگ اقدام جدی کند.

حجت‌الاسلام جوکار به راه‌اندازی ستادهای فرعی امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات و دستگاه‌های مختلف مانند مساجد و دانشگاه‌ها و شبکه‌سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: کنترل و نظارت بر تولیدکنندگان و توزیع کنندگان پوشاک هنجار شکن باید صورت گیرد و مشکلاتی که در پوشاک موجود در بازار و فروشگاه‌ها وجود دارد ناشی از کم‌توجهی به وضعیت نامناسب بازار تولید لباس است و اینکه برخی واحدها با نام‌های مبارک فعالیت کرده و پوشاک غیراسلامی به بازار عرضه می‌کند باید رسیدگی شود.

از سگ گردانی در اماکن مقدس و عمومی جلوگیری شود

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های عمومی در مدارس، مساجد و فرهنگسراها انجام شود در ارتباط با آموزش‌های تخصصی ابراز داشت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در خصوص فلسفه و جایگاه حجاب در دانشگاه و مدارس متوسط با همراهی داوران و اساتید مجرب در اغناسازی اهمیت حجاب و عفاف مؤثر است.

امام‌جمعه شهرقدس به نظارت اماکن تفریحی و گردشگری با کمک اداره میراث فرهنگی، اداره صمت و اداره اماکن تأکید و خاطرنشان کرد: در راستای جهاد تبیین لازم است فعالیت‌های انجام شده در جهت مبارزه با مفاسد و هنجارشکنی‌های اجتماعی به مردم گزارش شود و همچنین جلوگیری از مسئله سگ‌گردانی در اماکن عمومی ‌و اغذیه‌فروشی‌ها و لازم است با جدیت رسیدگی شده و مانع از هنجارشکنی و ایجاد چالش توسط مزدوران نظام شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.