امسال عمره رمضانیه با استقبال زائران در حال برگزاری است؛ تا جایی که از ابتدای ماه رمضان تاکنون حدود ۲۰ میلیون زائر و نمازگزار به مسجدالحرام مشرف شده‌اند.

تشرف ۲۰ میلیون زائر به مسجدالحرام از ابتدای ماه رمضان تاکنون

عمره رمضانیه امسال نسبت به سال‌های گذشته با شور بیش‌تری برگزار شد و حتی متولیان مسجدالحرام با توجه به استقبال زائران از زیارت خانه خدا در ماه رمضان، نه تنها درهای ورودی را افزایش دادند، بلکه برای نخستین‌بار طبقه سوم مسجدالحرام را در این ماه به روی زائران باز کردند.

بر اساس گزارش سعودی‌ها، از ابتدای ماه رمضان تاکنون حدود ۲۰ میلیون زائر و نمازگزار به مسجدالحرام مشرف شده‌اند که این تعداد بیش از پیش‌بینی سعودی‌ها بوده است.

افزایش تعداد زائران عمره رمضانیه در سال جاری نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است که البته این امر در چشم‌انداز ۲۰۳۰ به عنوان یکی از اقدامات مهم برای متولیان مسجدالحرام به شمار می‌رود و آن‌ها پس از شکوه حضور میلیون‌ها زائر در خانه خدا، در حال آماده‌سازی برای برپایی حج تمتع بدون محدودیت سنی هستند و حتی در چشم‌انداز هفت سال آینده، میزبانی از ۱۵ میلیون زائر در ایام حج تمتع را دارند.

حضور پرشور زائران در مسجدالحرام هم‌زمان با رمضان سال جاریاین امر در حالی است که تاکنون بیشترین تعداد زائران خانه خدا در سال ۱۳۹۱ شمسی با حضور حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برگزار شده است و سال‌های اخیر هم به دلیل شیوع کرونا، تعداد حجاج محدود بود.

هر ساله متولیان خانه خدا برپایی عمره در ماه رمضان را تمرینی و به نوعی آمادگی برای پذیرش میلیون‌ها زائر می‌دانند. همانطور که سال گذشته هم در همین ایام بود که عربستان با توجه به برپایی موفق عمره رمضانیه از پذیرش حجاج خارجی پس از ۲ سال خبر داد و حدود یک میلیون زائر به حج تمتع مشرف شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.