استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع کمبود فضای آموزشی در استان گفت: افزایش سرانه آموزشی یکی از دستاوردهای مولدسازی است و ظرفیت خوبی را در حوزه آموزش فراهم می‌کند.

استاندار خراسان رضوی: افزایش سرانه آموزشی یکی از دستاوردهای مولدسازی است

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه و در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: موضوع مولد سازی ظرفیت بسیار خوبی برای به نتیجه رساندن بسیاری از نیازها در دستگاههای اجرایی فراهم می کند، لذا نیاز نیست که برای حل هر مشکلی به هزینه متوسل شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت آموزش و پرورش از نظر گستردگی و در دسترس بودن در بیشتر مناطق و همچنین تعلق خاطر خانواده ها و مردم به این نهاد می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به ایام روز معلم در اردیبهشت ماه ادامه داد: هفته معلم می‌تواند آغاز کننده بسیاری از تدابیر و تصمیم گیری‌های مختلف با محوریت معلمان در طول سال باشد و در نهایت منجر به حل مشکلات جامعه شود.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با تکیه بر ظرفیت های درونی در آموزش و پرورش می توان مشکلات این حوزه را نیز حل کرد، برای حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی معلمان نیاز به شناخت است که خود اهالی این حوزه بر آن اشراف دارند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت تکریم معلمان گفت: احترام و تکریم دارای ابعاد روانی بسیاری است که باید با نگاه خلاقانه و به دور از روشهای تکراری و کلیشه‌ای به نتایج متفاوت و خوبی دست پیدا کرد.

وی بیان کرد: معلمان باید به روز باشند و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین، باید در سطح بالای بصیرتی قرار گیرند تا در نهایت مشکلات و هجمه‌های دشمنان در حوزه آموزش و پرورش خنثی شود.

نظری اضافه کرد: باید گره‌های ذهنی را با ایمن سازی و فراهم کردن قدرت تحلیل، باز کرد و معلمان با اعتماد و استعدادی که در خود دارند می‌توانند در این موضوع نقش بسیار خوبی ایفا کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: حضور در مساجد و پایگاههای بسیج، امتیاز بزرگی است که باید از آن بهره برد زیرا دانش آموزان در محل زندگی خود با مدارس، پایگاههای بسیج و مساجد ارتباط دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.