انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که عمده مشکلات بخش‌هایی از صنعت مرتبط با اقتصاد کلان است که خارج از حیطه وزارت خانه است.

انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری: عمده مشکلات صنعت مربوط به اقتصاد کلان است/ تغییر وزیر صمت به صلاح کشور نیست

به گزارش قدس آنلاین، در نامه محمدرضا شهیدی دبیر این انجمن آمده است: وزارت صمت ظرف ۶ سال گذشته ۵ وزیر و سرپرست داشته و تغییرات مدام که بعضاً با تغییرات سایر سطوح میانی نیز همراه است، آفت اصلی عدم برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی آن بوده ولیکن در حال حاضر وزارت صمت به ثبات رسیده و برنامه‌های ایشان در حال اجرا است.

این نامه ادامه یافت: مدیران منصوب ایشان دارای انگیزه کافی برای حل مشکلات هستند و به وظایف خود مسلط شده‌اند و اقدامات کاملاً موثر در این خصوص انجام داده و رشد صنعت لوازم خانگی به عنوان دومین صنعت پیشران (بعد از خودرو) به بالاترین حد خود ظرف چند سال گذشته رسیده و نزدیک به ۱۸ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی تولید داشته‌ایم.

در بخش دیگر این نامه آمده است: مهمترین مورد استیضاح، مرتبط با خودرو است که مشکلات اساسی و ساختاری مانند مدیریت دولتی، نیروی مازاد و هزینه‌های بالای تولید دارد که در کوتاه مدت نمی‌توان همه مشکلات این صنعت را حل کرد. عمده مشکلات بخش‌هایی از صنعت، مرتبط با اقتصاد کلان و بانک مرکزی است که خارج از حیطه وزارت خانه است و هر وزیر دیگری هم که منصوب شود، نمی‌تواند مشکلات بخش‌های دیگر اقتصاد را حل نماید.

در نامه انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری آمده است: با توجه به موارد مطروحه فوق الذکر، این تشکل پیشنهاد می‌کند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن مصلحت و صرفه و صلاح کشور تصمیم‌گیری کنند. تغییر ایشان در این شرایط، جز خسران و زیان برای مملکت در پی نخواهد داشت.

عمده مشکلات صنعت مربوط به اقتصاد کلان است/ تغییر وزیر صمت به صلاح کشور نیست

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.