پیکر شهید تازه تفحص شده آشوری «شهید جانی بت اوشانا» پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه مهمان ویژه سیصد و چهل و پنجمین برنامه «شب خاطره» می‌شود.

پیکر شهید آشوری مهمان ویژه برنامه شب خاطره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، برنامه شب خاطره حوزه هنری که طبق روال خود در اولین پنجشنبه هر ماه برگزار می‌شود، هفتم اردیبهشت ماه میزبان مهمانی ویژه خواهد بود؛ «شهید جانی بت اوشانا» از خانواده‌ای آشوری که پیکر پاکش پس از ۳۹سال در تازه ترین تفحص‌های انجام شده به دست آمده و پنجشنبه به رواق شهادت حوزه هنری منتقل می‌شود.

در شب خاطره سیصد و چهل و پنجم دانشجویان اعزامی دانشگاه افسری امام علی(ع) نیز حضور دارند که خاطرات خود از مناطق جنگی در سال ۱۳۵۹ را بازگو خواهند کرد.
شهادت در عملیات بدر

شهید جانی بت اوشانا متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۳ و فرزند سوم یک خانواده آشوری بود و به جز خودش ۴ برادر دیگر داشت. پدرش راننده کامیون بود و خودش که دیپلم ادبیات داشت متولد و بزرگ شده محله کمالی مخصوص تهران بود، جایی در نزدیکی کلیسای آشوریان تهران.

پیکر شهید آشوری مهمان ویژه برنامه شب خاطره

پیکر پاک این شهید در حالی پس از ۳۹سال به دست آمده که همه اعضای خانواده‌اش از دنیا رفته‌اند از بستگان او تنها چند دختر عمه در ارومیه و یک عموزاده در تهران در قید حیات هستند. شهید جانی بت اوشانا از شهدای اقلیت‌های مذهبی ایرانی است که ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله که در دوران دفاع مقدس انجام شد، جان خود را فدای حفظ تمامیت ارضی کشور کرد و به‌ شهادت رسید. پیکر او  پس از شهادت در منطقه جنگی برجای ماند و این شهید مفقودالاثر شد. تا اینکه در نهایت پس از گذشت ۳۹ سال، سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای مسلح خبر داد که از طریق DNA پیکر مطهر شهید آشوری شناسایی شده و خبر کشف آن به بازماندگان وی اعلام شد.

سال‌ها پیش و در حالی که هنوز پیکر این شهید والا مقام شناسایی نشده بود، مقام معظّم رهبری در دی‌ماه سال ۱۳۶۷ با خانواده این شهید معزز دیدار کردند که بخش‌هایی از این ملاقات در کتاب «مسیح در شب قدر» به چاپ رسید.

بر اساس این گزارش، سیصد و چهل و پنجمین «شب خاطره» پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.