مقام‌های دفتر شهردار ورشو به همراه پلیس لهستان امروز (شنبه) قصد ورود به مدرسه‌ای در سفارت روسیه را داشتند اما پس از آنکه از ورود آنها جلوگیری به عمل آمد، به داخل ساختمان حمله کردند.

حمله پلیس لهستان به یک مدرسه در سفارت روسیه

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقام‌های دولت لهستان و پلیس این کشور همزمان با مقام‌های سفارت روسیه به مدرسه "کیله‌کا" واقع در ورشو رسیدند اما مسئولان سفارت از ورود مقام‌های لهستان به داخل مدرسه جلوگیری به عمل آوردند.

وقتی یکی از مقام‌های لهستان از مسئولان مدرسه خواست تا در را باز کنند، درخواستشان اجابت نشد و به همین دلیل، مقام‌ها و پلیس به مدرسه یورش بردند.

یکی از مقام‌های سفارت روسیه گفته، مسکو تصمیم به تصرف این اموال را غیرقانونی می‌داند و نسبت به اقدامات دیپلماتیک تلافی جویانه هشدار داده است.

در پی این اقدامات، کارمندان خدمات ویژه که به محل دعوت شده بودند، در مدرسه را شکسته و وارد شدند. پس از آن، درهای مدرسه را قفل و مهر و موم کردند تا مطمئن شوند که کسی نمی‌تواند وارد آن شود.

فقط دیپلمات‌های روسی در کنار مقام‌های لهستان اجازه ورود به ساختمان را دارند.

در مارس سال گذشته میلادی، وزارت خارجه لهستان اعلام کرد از مقام‌های مربوطه در این کشور درخواست کرده که توقیف دو ملک در ورشو را آغاز کنند و مدعی شده که این ملک برای مقاصد دیپلماتیک و کنسولی استفاده نمی‌شوند و به طور غیرقانونی در مالکیت فدراسیون روسیه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.