منابع آگاه می‌گویند: از آنجا که مذاکرات برای کمک به بانک فرست ریپابلیک از سوی بخش خصوصی به این زودی‌ها به نتیجه نخواهد رسید، مقامات آمریکایی برای نجات این بانک به تکاپو افتاده‌اند.

دست و پا زدن مقامات آمریکایی برای نجات یک بانک بحران زده

‌به گزارش قدس آنلاین، مقامات آمریکایی در حال زمینه‌سازی برای برگزاری مذاکرات اضطراری در راستای نجات بانک فرست ریپابلیک این کشور هستند.

گفته می‌شود؛ مقامات وزارت خزانه‌داری، نهاد بیمه سپرده‌گذاری فدرال، و بانک مرکزی آمریکا از جمله کسانی هستند که طی روزهای گذشته، به صورت گسترده در حال مذاکره با شرکت‌های تامین مالی برای یافتن راه‌حلی در راستای نجات بانک فرست ریپابلیک هستند.

دست و پا زدن مقامات آمریکایی برای نجات یک بانک بحران زده

درحالی‌که دولت آمریکا چند هفته‌ای است به‌طور مداوم با بانک فرست ریپابلیک و شرکت‌های مشاور آن در ارتباط است، در تلاش است تا برای نجات این بانک از کمک‌ بانک‌های دیگر و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی بهره ببرد. هنوز مشخص نیست که آیا دولت آمریکا به دنبال کمک گرفتن از بخش خصوصی برای نجات این بانک بحران‌زده است یا خیر.

 طی هفته‌های گذشته دو بانک بزرگ آمریکایی به نام سیلیکون ولی و سیگنچر، از سوی دولت آمریکا تعطیل شده‌اند و بانک فرست ریپابلیک هم در معرض ورشکستگی قرار داشت، اما با کمک دولتی و بانک مرکزی این کشور موقتا از ورشکستگی نجات پیدا کرد، اما آمارهای موجود نشان می‌دهد که اوضاع این بانک نسبت به چند هفته پیش بدتر شده و قرار است نهاد بیمه سپرده‌گذاری فدرال آمریکا کنترل این بانک را به دست گیرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.