هرچند دولتی‌ها در حمایت از سجادی گمانه زنی های موجود در خصوص تغییر وزیر را تکذیب کردند اما گفته می‌شود منتقدان سرسخت سجادی بدون درنگ در تکاپوی برکناری وی هستند تا به این ترتیب مانع از اتفاقات عجیب و غریب در بدنه ورزش و حوزه جوانان شوند.

زنگ خطر جدی برای یک وزیر دیگر کابینه / سجادی از قطار دولت پیاده می‌شود؟

استیضاح وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بهارستان یک زنگ خطر جدی برای حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم است به شکلی که حالا در راهروهای بهارستان گمانه زنی بسیار مهمی شکل گرفته که حکایت از این دارد که نمایندگان مردم قصد دارند سرنوشتی که برای فاطمی امین روز دهم اردبهشت ماه رقم خورد برای حمید سجادی نیز به زودی رقم بخورد تا مشخص شود مجلس با هیچ یک از وزرای دولت ابراهیم رئیسی تعارف ندارد.

البته پیش از این نیز ماجرای تغییر وزیر ورزش و جوانان به صورت جدی مطرح شده بود اما سقوط هلی کوپتر وزیر در سفر کرمان این رویداد را به تعویق انداخت اما پس از تغییرات رئیس جمهور در بدنه کابینه و عدم تغییر وزیر ورزش از سوی رئیس جمهور بار دیگر منتقدان وی در بهارستان دست به دست یکدیگر دادند تا زمینه حضور او در صحن علنی را به شکل جدی دنبال کنند.

هرچند دولتی در حمایت از سجادی گمانه زنی های موجود در خصوص تغییر وزیر را تکذیب کردند اما گفته می‌شود منتقدان سرسخت سجادی بدون درنگ در تکاپوی برکناری وی هستند تا به این ترتیب مانع از اتفاقات عجیب و غریب در بدنه ورزش و حوزه جوانان شوند.

اما نکته جالب رفتار وزیر ورزش و جوانان در سال جدید بود،سجادی که متوجه شده بود برخی مدیران منتخب وی عملکرد قابل قبولی نداشتند به دنبال اصلاح انتصاب های مدیریتی خود در ادارات کل استانها رفت و برخی مدیران کل را تغییر و عده ای را در نوبت برکناری قرار داد تا به این ترتیب شرایط را برای بقای خود روی کرسی وزارتخانه فراهم کند، اما این راهکار رضایتمندی صد در صدی منتقدان را به دنبال نداشت تا دردسرهای وزیر همچنان ادامه داشته باشد.

با این وجود وزیر ورزش و جوانان همچنان برنامه تغییر در بدنه مدیریت ورزشی استان ها را دستور کار خود قرار داده تا به این شکل نمایندگان مخالف خود را راضی کند به عنوان مثال شنیده می شود سجادی قصد دارد در برخی استان های کلیدی نیز تغییراتی را ایجاد کند تا به این شکل مجمع نمایندگان آن استان را با سیاست های خود هم سو کند بر این اساس گفته می شود به زودی استان های خراسان رضوی شاهد تغییرات مدیریتی در حوزه ورزش خواهند بود. 

چالش دیگر دیگری که سجادی به دنبال رفع و رجوع آن رفت موضوع تغییر مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود تا شاید به این واسطه منتقدان دانه درشت خود را متقاعد کند اما نبود برنامه ریزی درست و منطقی باعث شد در این جبهه نیز وزیر ناکام بماند!

با شکل گیری این معادلات حالا شنیده می شود کمیسیون های تخصصی مجلس در حوزه ورزش، جوانان قصد دارند با تشکیل جلسات فوق العاده موضوع استیضاح وزیر ورزش و جوانان را به شکل جدی دنبال کنند تا در نخستین فرصت به دست آمده سجادی را در صحن علنی آپمز کنند، شنیده می شود نمایندگان قصد دارند تا خردادماه صبر کنند تا همزمان با حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا سجادی را بهارستان فرا بخوانند تا همان طور که فاطمی امین را از قطار دولت سیزدهم پیاده کردند ماموریت سجادی را در ورزش ایران پایان دهند.

البته باید دید تا آن زمان دولت و شخص رئیس جمهور همچنان از حضور حمید سجادی در کابینه استقبال خواهد کرد یا او نیز همانند وزرای دیگری که مجبور به خداحافظی شدند از بدنه دولت جدا خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.