عضو شورای شهر اهواز گفت: شهردار تا اواخر هفته آینده فرصت دارد به سوالات پاسخ دهد،پیش‌بینی می‌شود شهردار پاسخ مناسبی برای سوالات مطرح شده ندارد و عضو سوال کننده و مابقی اعضای شورای شهر را نمی‌تواند قانع کند.

طرح سوال از شهردار اهواز به کجا رسید؟/۵ امضا برای استیضاح کافی است

به گزارش قدس انلاین، سید محمد جواد رضوی عضو شورای شهر اهواز در رابطه با طرح سوال از شهردار، اظهار کرد: قاعده طرح سوال این است که سوالات همان موقع نزد شهردار ارسال شود و شهردار قانوناً ظرف ۱۰ روز فرصت داشت به سوالات پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه به نظر بنده هیئت رئیسه شورا در ارسال سوالات نزد شهردار تعلل کرده، افزود: طبق ماده ۸۳  قانون اعضای شورای شهر پس از تذکر می‌توانند موارد مورد نظر خود را از شهردار سوال کنند، بر همین اساس شهردار معتقد بود اعضا پیش از طرح سوال ابتدا می‌بایست تذکر می‌دادند.

این عضو شورای شهر اهواز،  با تاکید بر اینکه قانون، تذکر را به صورت کتبی یا شفاهی مشخص نکرده است، گفت: به نظر بنده پیش از طرح این سوالات، تذکرات لازم در صحن علنی شورا و هم در مجالس غیر علنی و فردی به شهردار داده شده بود.

رضوی بیان کرد: با توجه به اعتراض شهردار ابتدا سوالات مورد نظر به عنوان تذکر به شهردار ارسال شد که با توجه به  گذشت ۱۰ روز از تذکر، عضو سوال کننده یک بار دیگر سوالات مورد نظر را نزد شهردار ارسال کرد.

وی بیان کرد:  سوالات مورد نظر روز دوشنبه این هفته به هیئت رئیسه شورا تحویل داده شد و قانوناً رئیس شورا باید سوالات را به شهردار تحویل دهد.

رضوی با بیان اینکه شهردار ظرف ۱۰ روز فرصت دارد به سوالات پاسخ دهد، عنوان کرد: اطلاع ندارم که سوالات به شهردار ابلاغ شده یا خیر، عضو سوال کننده پیگیر این موضوع است اما با توجه  مطرح شدن آن‌ها تا اواخر هفته آینده شهردار پاسخ سوالات را باید بدهد.

وی گفت: چنانچه شهردار در صحن شورا برای پاسخگویی حاضر نشود  و یا به صورت کتبی پاسخ سوالات را بدهد پاسخ در صحن خوانده می‌شود.

رضوی افزود: سوال کننده اگر عنوان کند که از پاسخ سوالات قانع شده پرونده طرح سوال مختومه اعلام می‌شود اما اگر قانع نشد سوال کننده با دریافت پنج امضاء از اعضای شورای شهر می‌تواند طرح استیضاح شهردار را کلید بزند.

وی با بیان اینکه طرح سوال از شهردار تنها دغدغه یک عضو نیست و مابقی اعضا نیز به این شرایط اعتراض دارند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود شهردار پاسخ مناسبی برای سوالات مطرح شده ندارد و عضو سوال کننده و مابقی اعضای شورای شهر را نمی‌تواند قانع کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.