مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه توجه ویژه به ۲۹۰۰ کیلومتر ساحل شمالی و جنوبی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: نگاه دولت سیزدهم نسبت به اقتصاد دریامحور با رویکرد برقراری ارتباطات دوسویه با ۱۵ کشور همسایه مثبت است.

سردار صفوی: نگاه ویژه به ۲۹۰۰ کیلومتر ساحل کشور ضرورت دارد

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا امروز در بازدید از بندر شهید رجایی اظهار کرد: سواحل جنوبی و شمالی کشور بالغ بر ۲۹۰۰ کیلومتر است که برنامه ریزی برای توسعه آن یک راهبرد اساسی است.

وی بیان کرد: در خصوص اقتصاد دریامحور و راهبرد آن چندین سال است که مقام معظم رهبری به اهمیت مباحث دریایی تاکید دارند و شاهد نگاه مثبت دولت سیزدهم نسبت به اقتصاد دریامحور با دیپلماسی سیاسی فعالانه هستیم.

سردار رحیم صفوی با بیان اینکه برنامه هفتم و حتی هشتم کشور برای ایجاد توسعه پایدار و اقتصاد دریامحور و صادرات و واردات کالا می‌تواند در ایجاد اشتغال، معیشت و سفره مردم و رونق اقتصادی تاثیرگذار باشد، گفت: نگاه دولت سیزدهم نسبت به اقتصاد دریامحور با رویکرد برقراری ارتباطات دوسویه با ۱۵ کشور همسایه مثبت است.

وی در این رابطه با بیان اینکه روسیه سالی ۳۰۰ میلیون تن کالا برای صادرات دارد، افزود: با وجود سنگ‌اندازی اروپایی‌ها اگر بتوانیم با همین تعداد کشور همسایه از جمله روسیه که تا قبل از جنگ با اوکراین ۲۲۲ میلیارد دلار واردات و۳۳۷ میلیارد دلار صادرات داشت، رونق زیادی در حوزه اقتصاد از طرق بنادر کشور ایجاد خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: تا سال ۱۴۲۴ هدف گذاری صورت گرفته که سواحل مکران در بخش دریایی به طور خاص از سواحل میناب تا منطقه مکران در جاسک استان هرمزگان و چابهار پاشنه و قطب پیشرفت منطقه جنوب شرق کشور خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.