رئیس‌جمهور با بیان اینکه معتقدیم راه ایجاد امنیت آن است که حاکمیت سوریه به طور کامل بر تمامیت ارضی این کشور استقرار یابد، گفت: استقرار حاکمیت سوریه بر تمام سرزمین این کشور می‌تواند تضمین‌کننده امنیت در تمام منطقه باشد.

رئیسی در نشست مطبوعاتی با بشار اسد: استقرار حاکمیت سوریه بر تمام این کشور تضمین‌کننده امنیت در تمام منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با تبریک به ثمر رسیدن مقاومت و ایستادگی ملت و دولت سوریه مقابل دشمنان، گفت: حقیقتاً باید از ایستادگی مردم سوریه در مقابل تهدیدها و اقدامات گروه‌های تکفیری و تجزیه‌طلبان که با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه برای تجزیه این کشور و ایجاد وحشت، تلاش می‌کردند، تمجید کرد.

رئیس‌جمهور افزود: ملت سوریه با هدایت‌های رئیس‌جمهور و دولت سوریه ایستادگی و مقاومت کردند و باید بابت این مقاومت مردم و دولت سوریه را تحسین کرد.

رئیسی با بیان اینکه کشورهایی که نتوانستند در میدان نظامی به اهداف پلید خودشان برسند، تلاش می‌کنند در میدان‌های دیگر از جمله فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها اهدافشان را دنبال کنند، اظهار کرد: البته این دسته از کشورها به طور قطع ناکام خواهند ماند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اعتراف رسمی آمریکایی‌ها به شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: وضعیت امروز ایران و سوریه گواه حقانیت و درستی مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران و سوریه در مقابل فشارها است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه به مردم عزیز فلسطین که در کنار مرز آن‌ها قرار داریم درود می‌فرستیم و یاد شهدای بزرگ فلسطینی و سوری و شهید بزرگوار مقاومت حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم، خاطرنشان کرد: به فلسطینی‌های عزیز عرض می‌کنیم که دیروز انتفاضه اول و دوم و سوم و امروز مقاومت فلسطین در جایگاه بسیار برتر از روزهای گذشته قرار دارد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز معادلات جهان و نظم جهانی به نفع جریان مقاومت و به ضرر جریان استکباری و رژیم صهیونیستی رقم می‌خورد. شرایط امروز در قوت و قدرت فلسطینی‌ها و ضعف رژیم صهیونیستی و حامیانش با هیچ‌کدام از سال‌های گذشته قابل قیاس نیست.

رئیسی گفت: رهبری فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (حفظ‌الله تعالی) بارها بر مقاومت تأکید کردند و این از جملات روشن ایشان است که می‌فرماید اگر مقاومت هزینه‌ای داشته باشد، هزینه تسلیم بسیار بیشتر از هزینه ایستادگی و مقاومت است.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به تبعیض سازمان‌های جهانی و برخی کشورها در امدادرسانی به زلزله‌زدگان سوریه اظهار کرد: برای وجدان‌های بیدار به هیچ‌عنوان قابل تحمل نیست که شاهد باشند مردم زلزله‌زده در سوریه، اجازه نداشته باشند ضروریات زندگی را از سازمان‌های جهانی و از کشورهای دیگر دریافت کنند. این با کدام منطق قابل توجیه است که کشورهای غربی که ادعای حقوق انسان و بشر دارند، مردم عزیز زلزله‌زده را از اولیات و زندگی اولیه باز دارند.

رئیسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در سیاست خارجی خود اعلام کرده که از مقاومت و ایستادگی حمایت می‌کند، تصریح کرد: ما در کنار دولت و مردم عزیز سوریه بوده و خواهیم بود، هم در دورانی که با گروه‌های تکفیری مواجه شدند و هم امروز که شر گروه‌های تکفیری را از سر خودشان کوتاه و شروع به بازسازی سوریه کردند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات مقامات دو کشور و اسناد همکاری امضا شده اشاره کرد و گفت: امروز گفت‌وگوهایی داشتم و اسنادی در حوزه مناسبات تجاری و اقتصادی و سیاسی و دیگر زمینه‌ها امضا شد. زمینه‌های زیادی برای توسعه روابط و مناسبات بین دو کشور وجود دارد و مصمم هستیم که روابط و مناسبات را میان دو کشور و با کشورهای منطقه توسعه دهیم.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه بنای ما توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و بدون حضور بیگانگان است، اظهار کرد: حضور بیگانگان در منطقه را امنیت‌ساز نمی‌دانیم. معتقدیم حضور آمریکایی‌ها در سوریه نه فقط امنیت ایجاد نمی‌کند، بلکه در امنیت سوریه و منطقه اخلال نیز ایجاد می‌کند. آمریکایی‌ها هر چه سریع‌تر از سوریه خارج شوند، امنیت سوریه بیشتر تضمین می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه معتقدیم راه ایجاد امنیت آن است که حاکمیت سوریه به طور کامل بر تمامیت ارضی این کشور استقرار پیدا کند، تصریح کرد: همه بدانند که استقرار حاکمیت سوریه بر تمام سرزمین این کشور می‌تواند تضمین‌کننده امنیت در تمام منطقه باشد.

رئیسی اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه‌هایی که امروز بین دو کشور منعقد شد، به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب متقابل هر چه سریع‌تر اجرایی شود و گفت: ما دست همه کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان را که اولویت سیاسی خارجی جمهوری اسلامی ایران هستند، به گرمی می‌فشاریم و معتقدیم که این ارتباط و این تفاهمات می‌تواند دست بیگانگان را از منطقه قطع کند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.