رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شهر برای بیش از ۳۰ هزار واحد رای قلع داریم که بسیاری از آن‌ها قابل اجرا نیست. منازل زیادی نیز ساخته شده که برای بررسی تخلف به ماده ۱۰۰ ارسال نشده است.

بیش از ۳۰ هزار رای قلع بنای غیرقابل اجرا در مشهد!

به گزارش قدس خراسان، حسن موحدیان در هفتاد و هشتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم، اظهار کرد: اگر ما به جایی رسیدیم و مسئولیتی پیدا کردیم زحمات معلمان بوده است و زحمات آن‌ها قابل تقدیر و تشکر است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خرید واگن یکی از موضوعاتی است که به خصوص در خط یک باید مورد توجه قرار بگیرد. شورا نسبت به خط سه واتصال به پایانه مسافربری و میدان شهدا توجه ویژه‌ای دارد و شهردار نیز به این نکته توجه کنند.

وی افزود: نامگذاری امروز براساس شهادت شهید مطهری است یکی از ابعادمهم آثار مکتوب متعددی است که از ایشان به جا مانده است، هیج گاه کتاب‌های ایشان تغییر نمی‌کند، کتاب‌های او زنده است و نسل امروز ما در مطالعه کتاب‌های مطهری کوتاهی نکنند.

موحدیان با اشاره به هفته کارگر و ضمن تبریک به مناسبت این روز، ادامه داد: مقام معظم رهبری به جایگاه و اهمیت کارگر توجه داشتند کارگران رکن اصلی تولید است. البته این عزیزان توقعاتی دارند و باید به نیازهای آن‌ها توجه شود در معشیت و رفاه آن‌ها کمک کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به هفته شوراها، گفت: شورا نهاد مردمی و برخواسته از اراده مردم و به نوعی مردمی‌ترین ساختار در نظام جمهوری اسلامی است. ما در مقابل رای و اعتماد مردم جوابگو هستیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم خرید واگن برای خط یک قطارشهری مشهد مقدس، گفت: شهرداری باید توجه ویژه‌ای نسبت به فاز یک خط سه قطارشهری نیز داشته باشد و اتصال پایانه مسافربری به میدان شهدا محقق شود.

در شهر برای بیش از ۳۰ هزار واحد رای قلع داریم که بسیاری از آن‌ها قابل اجرا نیست

در ادامه این جلسه غلامحسین صاحبی، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: امسال اتفاق خوبی در شهر مشهد افتاد و شهردار از بدنه خود شهرداری انتخاب شد. این موضوع می‌تواند امید را در بدنه شهرداری ایجاد کند که همه امیدوار شوند که می‌توانند در آینده شهردار مشهد شوند. آقای قلندر دغدغه مدیریت شهری و نیروهای شهرداری را دارند که امیدواریم بتوانند مشکلات حوزه شهری را با کمک شورا حل کنند.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در این مدت آقای اصغری وفاقی را در مدیریت شهری ایجاد کردند. با اقدامات ایشان ۵۰۰۰ نیرو در حال تبدیل وضعیت هستند و بیش از ۳۰۰۰ نیرو تبدیل وضعیت شدند. در شهرداری افراد با قراردادهای مختلفی کار می‌کنند، اگر شهرداری به این نیروها نیاز دارد قراردادهای آن‌ها را ساماندهی کند. پرداختی این افراد نیز متفاوت است که نارضایتی را در بدنه شهرداری ایجاد کرده است. از آقای قلندر می‌خواهیم سازوکار لازم برای این موضوع را پیدا کنند.

وی بیان کرد: در شهر برای بیش از ۳۰ هزار واحد رای قلع داریم که بسیاری از آن‌ها قابل اجرا نیست. منازل زیادی نیز ساخته شده که برای بررسی تخلف به ماده ۱۰۰ ارسال نشده است. مردم در محلات بارها بیان کردند که اگر قرار است به دلال و رابط پول بدهند تا خانه بسازند، اگر همین پول را شهرداری دریافت کند درآمد بیشتر می‌شود. حوزه نظارت بر ساخت‌وسازها باید حاکمیتی شود. در حال حاضر نطارت بر ساخت‌وسازها برعهده پیمانکار است که این حوزه باید حاکمیتی شود.

صاحبی ادامه داد: از طرف دیگر باید صدور پروانه‌ها تسهیل شود که در این صورت درآمدهای شهر افزایش و استرس مردم کاهش پیدا خواهد کرد. برای نوسازی منازل مسکونی در حاشیه شهر امتیازات ویژه و تسهیلاتی داده شده، اما متاسفانه این ظرفیت در شهرداری مشهد و مناطق استفاده نمی‌شود. آقای قلندر باید در این زمینه تدبیری کنند تا از این ظرفیت استفاده شود. صدور پروانه برای ساخت‌وساز زمین‌هایی که در حوزه خدماتی هستند نیز باید تسهیل شود.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص سرانه‌های آموزشی در حاشیه شهر مشهد گفت: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد ۱.۲ متر به ازای هر دانش‌آموز بوده که این رقم در مشهد ۳.۵ و در کشور ۵.۵ متر است. آموزش‌وپرورش باید نسبت به تراکم بالا در این مناطق نظارت کند.

نامگذاری معابر و یک بوستان به نام شهدای گرانقدر

شهرداری مشهد مکلف است نسبت به نامگذاری معابر و یک بوستان به نام شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام کنند.

در منطقه ۶، بلوار جدید الاحداث واقع در ضلع شرقی تقاطع غیر هم سطح مصلی به نام مصلی و در منطقه ١٢ بوستان واقع در عصمتیه ٩ به نام شهدای خبرنگار نامگذاری شود.

طرح دو فوریتی با موضوع بهره‌برداری متقاضیان اخذ مجوز واحد تجاری به شرط اجازه و تثبیت تجاری دائم تصویب شد.

براساس این طرح شهرداری مشهد مقدس مکلف است با بهره‌گیری از فرصت‌های در اختیار و به منظور رفع مشکلات اخذ عوارض مجوز واحدهای تجاری در حوزه‌های درآمدی ٣ و ٤ و ٥ شهرداری مشهد و طبق ماده ۱۷ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها با رعایت طرح‌های تفصیلی نسبت به عقد قرارداد مشارکت با مالکین متقاضی اخذ مجوز تجاری از طریق مشارکت در حوزه‌های درآمدی مذکور اقدام کنند.

همچنین جواد اصغری سرپرست شهرداری مشهد در خصوص این طرح گفت: یکی از دغدغه در مجموع شهرداری و مدیریت شهرداری تعیین تکلیف مجوزهای تجاری موقت است. این طرح ارائه شده راهگشا است و می‌تواند مشکلات را رفع کند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.