مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حدود ۵۰۰ نفر از معلمان خرید خدماتی که در آزمون امسال شرکت کردند در سال تحصیلی جدید تبدیل وضعیت خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش  استان:معلمان خرید خدمات اصفهان امسال تبدیل وضعیت می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین،  محمد رضا ابراهیمی صبح پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه استان اصفهان کماکان با چالش کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است، اظهار داشت: این کمبود نیرو بدلیل ترک فعل همکاران ما و بخشی از حاکمیت در سنوات اخیر بوده که باید سالانه ۲۵ هزار نفر دانشجو معلم از دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شد اما طبق قانون عمل نشده و برخی سال‌ها به حدود سه هزار نفر سهمیه پذیرش نیرو در کشور کاهش یافته بود.

وی با بیان اینکه سهمیه جذب معلم در استان اصفهان سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۹ نفر بود، گفت: تلاش می‌کنیم که امسال نیز همین تعداد سهمیه جذب در استان داشته باشیم اما از نظر فضای فیزیکی نیز مشکلاتی در استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امسال حدود ۱۰ هزار نفر از معلمان استان بازنشسته می‌شوند که باید بخشی از آنان را برای کمبود نیرو حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: نتایج آزمونی که برای جذب معلم دوره ابتدایی، هشتم اردیبهشت ماه امسال توسط سازمان سنجش برگزار شد، خرداد ماه مشخص خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه سهمیه جذب معلم ابتدایی در استان اصفهان یک هزار و ۶۷۱ نفر است، افزود: در حال رایزنی برای سهمیه جذب یک هزار و ۶۷۱ نفر نیروی آموزش متوسطه هستیم.

وی تصریح کرد: جذب نیروی خدماتی در دستور کار است و اگر مصوبه آن گرفته شود تا شهریور ماه یا اوایل سال تحصیلی آینده شماری از نیروهای خرید خدماتی که در آزمون شرکت کردند و تعدادی نیز در حوزه پرورشی جذب خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، شمار معلمان خرید خدمات استان را چهار هزار و ۳۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: نیروهای خرید خدمات بواسطه تجربه خوبی که دارند امسال برای شرکت در آزمون ترغیب شدند که حدود ۵۰۰ نفر از آنان امسال از طریق آزمون جذب و تبدیل وضعیت می‌شوند.

اعتراض ۳۲ درصد معلمان اصفهانی به رتبه بندی

ابراهیمی با اشاره به اینکه ۴۷ هزار نفر از معلمان استان اصفهان مشمول رتبه بندی شدند که حدود ۳۲ درصد نسبت به رتبه بندی خود اعتراض داشتند، تصریح کرد: رتبه بندی مواهب بسیاری دارد و از سال‌های پیش اعتقاد داشتیم معلم کارمند نیست و باید جزو هیئت علمی محسوب شود و مهمترین حُسن نظام رتبه بندی معلمان همین امر است.

وی درخصوص استخدام طلاب بعنوان معلمان پرورشی در آموزش و پرورش گفت: طلاب هیچ تفاوتی در استخدام ندارند و باید در فرآیند استخدامی شرکت کنند و اگر شرایط داشته باشند استخدام می‌شوند.

مدارس وقفی و خیرساز در طرح مولد سازی قرار نمی‌گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین تصریح کرد: هیچ مدرسه خیرساز، وقفی و ملکی که دارای معارض باشد در طرح مولدسازی قرار نخواهد گرفت و تنها آن دسته از مدارسی که سند آن‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی و مازاد است و قابلیت مدرسه بودن ندارد، در این طرح قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بابد در متن کار قرارگیرد، افزود: تلاش کردیم امسال در معاونت آموزش و حوزه پژوهش مدرسه تحولی و تراز سند بنیادین داشته باشیم زیرا ۱۲ سال از این تصویب این سند می‌گذرد و یکی از فرمایشات اخیر رهبر انقلاب این بود که چرا این سند تاکنون اجرا نشده است اما در اصفهان طرحی را اجرا خواهیم کرد که آموزش تخصصی مدیر و معاون و حتی نیروی خدمتگزار آموزش تخصصی را در سند تحولی بینید و به ایدآل‌ها برسیم.

معلمان خرید خدمات اصفهان امسال تبدیل وضعیت می‌شوند

رسانه شاخصه توسعه یافتگی جامعه است

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های رشد جامعه توجه به رسانه‌هاست، اظهار داشت: رسانه شاخصه توسعه یافتگی است و جامعه‌ای که رسانه‌ها با لکنت زبان صحبت کنند با توسعه یافتگی فاصله دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: مردم مطالباتی دارند اگر رسانه خوب اطلاع رسانی کنند مسئولان می‌توانند رسیدگی کنند؛ دشمن تلاش می‌کند یاس در جامعه را زیاد و نوجوان و جوان ما را ناامید کند اما در مقابل رسانه‌های داخلی باید امید و امید آفرینی را در جامعه گسترش دهند.

ابراهیمی ادامه داد: در موضوع بدحالی دانش آموزان در استان اصفهان بالاترین آمار، ۳۶۰ نفر درگیر شدند و ۱۷ مدرسه ما را در بر گرفت که این جدای از آمار شاهین شهر است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان یک میلیون نفر دانش آموز و پنج هزار و ۶۰۰ مدرسه دارد که آمار بدحالی دانش آموزان در مقایسه با آمار دانش آموزان و مدارس ما قابل توجه نبود اما دشمن تلاش می‌کند یاس را بیشتر کند و بر شماست که امید آفرینی کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه لازم است اتفافات خوب در آموزش و پرورش اتفاقاً منعکس شود، افزود: مطالبه گری هم ضروری است اما معتقدیم اگر رسانه‌ها به آموزش و پرورش یک استان یا کشور کمک کنند سایر نهادهای دیگر نیز به رسالت اجتماعی و وظایف آموزش آگاهی خواهند یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.