دارنده مدال های طلا و نقره المپیک، با بیان اینکه اعزام نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور به رقابت های آسیایی کار ارزشمندی بود، گفت: مشکلات بدنی و روحی و روانی بچه ها عامل اصلی نتایج تیم ملی بود.

عامل ناکامی کشتی آزاد در رقابت های آسیایی از نگاه کمیل قاسمی

به گزارش قدس آنلاین کمیل قاسمی درباره انتخابش به عنوان مدرس اتحادیه جهانی کشتی، اظهار کرد: بواسطه حضور در کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی و ارتباطی که با مسئولان این اتحادیه داشتم، این پیشنهاد به من داده شد تا به عنوان مدرس با اتحادیه جهانی همکاری کنم. من هم دیدم فرصت خوبی است و می توانم در کنار کار مربیگری، تدریس کشتی را در کشورهای مختلف دنبال کنم.

پرافتخارترین سنگین وزن کشتی ایران، افزود: در همین رابطه نیز برای اولین بار از سوی اتحادیه جهانی کشتی به کشور تایلند دعوت شدم و به همراه ۲ مدرس دیگر در داوری و کشتی در سمینار این کشور شرکت کردیم. در تایلند ۵ روز برنامه تدریس داشتیم که صبح ها به صورت تئوری و بعد از ظهر ها هم عملی بود.

وی با اشاره به تجربه جدید در سمت مدرسی اتحادیه جهانی کشتی، گفت: شرایط متفاوتی از زمانی که کشتی می گرفتم را تجربه می کنم و امیدوارم این تجربه جدید در نهایت باعث شود به کشتی کشورم کمک کنم و بتوانم به نفع کشتی ایران گام بردارم.

قاسمی خاطرنشان کرد: چند روز پیش حکم قطعی مدرسی اتحادیه جهانی کشتی برایم صادر شد و از این پس باید در کشورهای مختلف طبق برنامه اتحادیه جهانی به عنوان مدرس کشتی حاضر شوم.

دارنده مدال های طلا و نقره المپیک و نقره جهان در سنگین وزن کشتی آزاد، درباره ارزیابی خود از نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: در مورد مسابقات آسیایی ابتدا باید بگویم یک کار خوب توسط فدراسیون و کادر فنی تیم ملی انجام شد و این بود که نفرات نخست مسابقات قهرمانی کشور بدون هیچ حرف و حدیثی به این رقابت ها اعزام شدند که کار ارزشمندی بود و این کار قطعا باعث ایجاد انگیزه در بین کشتی گیران جوان و رشد کشتی ما خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه نتوانستم همه کشتی ها را ببینم اما چند مبارزه ای که از بچه ها دیدم مشکل بدنی و روحی در آن ها مشهود بود. علی رغم اینکه تیم جوان بود و چند نفر از بچه ها اولین بار بود که یک میدان بین المللی را تجربه می کردند اما بچه های باتجربه تیم ملی هم که سابقه حضور در رویدادهای مختلف را داشتند نتوانستند در این مسابقات نتایج قابل قبولی را کسب کنند. این نتایج نشان داد در کار تیم ایراد وجود دارد. آن چیزی که مشهود بود این بود که بچه ها به اعتقاد من از نظر بدنی و روحی و روانی آمادگی مطلوبی نداشتند.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: با همه این موارد که گفته شد هدف اصلی مسابقات جهانی و کسب موفقیت در این رویداد است. امیدوارم کادر فنی تیم ملی بتواند با بررسی های لازم اشکالاتی که در مسابقات آسیایی وجود داشت را رفع کند تا ان شاءالله کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی صربستان که اهمیت زیادی دارد نتایج خوبی را کسب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.