۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 870444

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: عراق تنها تیم خارجی حاضر در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی است.

عراق تنها تیم خارجی حاضر در کشتی فرنگی جام تختی

به گزارش قدس آنلاین، چهل وسومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی به مدت ۲ روز (۱۸ و ۱۹ اردیبهشت) در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود.

علی محمدی اظهار کرد: این رقابت‌ها در حالی از فردا آغاز خواهد شد که تنها فرنگی‌کاران کشور عراق به عنوان یک تیم خارجی در این تورنمنت حضور دارد. رقابت‌های جام تختی با حضور بیش از یکصد فرنگی‌کار برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تصمیم کادرفنی ۴ فرنگی‌کار مصدوم مجوز حضور در جام تختی را کسب کردند گفت: حسین اسدی، اشکان سعادتی‌فر، محمد ناقوسی و جمال اسماعیلی که در اردوها و رقابت‌های مختلف مصدوم شدند می‌توانند در جام تختی شانس خود را محک بزنند.

مدیر فنی تیم‌های کشتی فرنگی ادامه داد: همچنین در جلسه‌ای میان سرمربیان تیم نوجوانان، جوانان و امید برگزار شد برای پشتوانه سازی تیم ملی ۱۶ فرنگی‌کار رده‌های سنی جوانان به چرخه تیم ملی دعوت شدند. این نفرات باید در جام تختی حاضر شده تا بتوانند شانس خود را محک بزنند.

محمدی بیان کرد: نفرات نخست اوزان دهگانه جام تختی قرار است در تورنمنت‌های پیش رو به صورت مشترک با نفرات برتر ملی‌پوش اعزام شوند تا عملکرد آنان مورد ارزیابی قرار گیرد. هم اینک نفرات برتر چند وزن که توانستند در قهرمانی آسیا و تورنمنت‌های رنکینگ‌دار جایگاه نخست را بدست آورند مشخص است.

وی با اشاره به اینکه تکلیف فرنگی‌کار نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم برای رقابت‌های قهرمانی جهان در تورنمنت پیش رو مشخص خواهد شد گفت: در این وزن محمدهادی ساروی و مهدی بالی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی باید به صورت مشترک به تورنمنت‌های رنکینگ‌دار اعزام شوند تا فرد پیروز بتواند ملی‌پوش کشورمان در ۲۰۲۳ بلگراد باشد.

مدیر فنی تیم ملی به آسیب دیدگی امین کاویانی‌نژاد در رقابت‌ قهرمانی آسیا نیز اشاره کرد و گفت: این ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم در دیدار فینال با توجه به آسیب دیدگی، نتوانست به مدال طلا برسد. در حال حاضر او مراحل فیزیوتراپی خود را ادامه می‌دهد تا بتواند سلامتی خود را بدست آورد. با توجه به آسیب‌دیدگی کاویانی‌نژاد، این فرنگی‌کار با محمدعلی گرایی به تورنمنت مشترک اعزام نخواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.