هیأت مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که این رژیم در حملات خود به غزه مرتکب انواع جنابات جنگی شده است.

جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه؛ از کودک‌کشی تا تخریب منازل مسکونی

به گزارش قدس آنلاین، «یعقوب الغندور» نائب رئیس هیأت مستقل مستندسازی و پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی (توثیق) امروز (پنج شنبه) و در سومین روز تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه در یک کنفرانس خبری، به ذکر موارد جنایات جنگی این رژیم پرداخت.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، او در این کنفرانس خبری تأکید کرد که هدف قرار دادن کودکان، زنان و غیرنظامیان که از صبح سه شنبه آغاز شده، جنایت جنگی محسوب می‌شود و باید سران رژیم اشغالگر مورد پیگرد قرار گیرند.

او گفت: حملات مداوم هواپیماهای جنگی اسرائیل منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان، کودکان و زنان غیرمسلح شده است.این حملات نشان دهنده بالاترین سطح بی توجهی اسرائیل به جان غیرنظامیان فلسطینی و اصرار اه آسیب رساندن به آن‌ها است».

الغندور با اشاره به شهادت یک پزشک فلسطینی با تابعیت روسی به همراه همسر و پسرش در داخل آپارتمانشان در مرکز شهر غزه گفت که این نمونه‌ی آشکاری از بی اعتنایی رژیم اشغالگر به جان غیرنظامیان است.

الغندور تصریح کرد که جنگنده‌های ارتش صهیونیستی در سحرگاه روز سه شنبه به فرمان مقامات سیاسی و نظامی و قضایی این رژیم در تل آویو، در یک سری حملات هوایی همزمان تعدادی ساختمان مسکونی و آپارتمان‌های غیرنظامی در نوار غزه را بدون هشدار قبلی هدف قرار دادند.

او افزود:‌ « اعلام مقامات رژیم اشغالگر مبنی بر بسته شدن گذرگاهها که برای سومین روز ادامه دارد، در چارچوب سیاست مجازات دسته‌جمعی تعریف می‌شود که در صورت ادامه یافتن آن موجب بحران بشری خواهد شد».

«یعقوب الغندور» همچنین گفت که ادامه بسته شدن گذرگاهها در مواجهه با شرایط وخیم پزشکی، صدها بیمار را در مقابل سناریوی قتل عمدی قرار می‌دهد، علاوه بر این، به گفته او ادامه بسته شدن گذرگاه تجاری «کرم ابو سالم» در نوار غزه و جلوگیری از تامین تجهیزات پزشکی، عواقب جدی بر زندگی هزاران نفر از بیماران در نوار غزه در پی دارد. همچنین محرومیت از تأمین سوخت لازم باعث توقف کار تنها نیروگاه برق در نوار غزه می‌شود که باعث قطع طولانی مدت برق کلیه تاسیسات حیاتی، تاسیسات مسکونی، بیمارستان‌ها و خدمات زیربنایی و تشدید شرایط بد انسانی خواهد شد.

وی تأکید کرد: «بستن گذرگاه‌ها نوعی مجازات دسته جمعی ممنوع بین‌المللی و نقض آشکار ماده ۳۳ کنوانسیون چهارم ژنو است که نشان می‌دهد مقامات اشغالگر، قوانین، معاهدات و میثاق‌های بین‌المللی را نقض می‌کنند که مهمترین آنها کنوانسیون ژنو و اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه است، در چارچوب یک سری جنایات جنگی سیستماتیک که علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود».

الغندور در ادامه بر لزوم فعال‌سازی ابزارهای پاسخگویی و تعقیب جنایتکاران جنگی رژیم اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه و تأسیسات غیرنظامی تاکید کرد و از جامعه بین‌المللی، شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل خواست تا مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را برعهده بگیرند و برای توقف تجاوز و بازگشایی گذرگاهها و پایان دادن به محاصره فوری غزه مداخله کنند.

تجاوز وحشیانه رژیم موقت صهیونیستی، امروز پنجشنبه، برای سومین روز متوالی  ادامه دارد؛ به نحوی که صهیونیستها در حال هدف قرار دادن مواضع مقاومت در نوار غزه هستند. مقاومت فلسطین نیز در دومین روز تجاوز صهیونیست‌ها، پاسخ موشکی و راکتی خود علیه صهیونیست‌ها را آغاز کردند و تا به این لحظه ادامه دارد.

طبق آخرین آمار تاکنون ۲۵ نفر در غزه به شهادت رسیده و ۱۹ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده است. همچنین ۲۸ واحد مسکونی نیز آسیب قابل توجهی دیده و ۲۸۶ خانه نیز به طور جزئی آسیب دیده است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.