رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار گفت: ۴۱ میلیارد تومان برای استحکام بیمارستان امام علی(ع) چابهار برآورد شده اما مسوولان می گویند این اعتبار را نداریم شاید بعد از فروریختن این بیمارستان اعتبار تخصیص پیدا کند که آن زمان دردی را دوا نمی کند.

احتمال تخریب بیمارستان فرسوده چابهار/ ۴۱ میلیارد تومان برای مقاوم سازی نیاز است

به گزارش قدس آنلاین، عمر بلوچ در جلسه شورای اداری چابهار و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان چابهار فاقد امکانات بهداشتی و درمانی و با کمبود شدید پزشک و نیروی انسانی به ویژه پرستار مواجه بوده و پاسخگوی حجم بالای بیماران و نیاز درمانی مردم بلوچستان نیست.

وی بیان کرد: از وضعیت نامناسب بیمارستان امام علی چابهار مردم گله مند هستند ولی چه کسی پاسخگوی حل مشکلات مردم است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان چابهار قبلا درمانگاه ۲۵ تختخوابی تامین اجتماعی بوده و فاقد استاندارد و سطح بندی وزارت بهداشت است، بیان کرد: بیمارستان یکی از چالش های بزرگ مردم شهرستان چابهار است. مردم با این وضعیت پیش آمده احساس می کنند چیزی بنام بیمارستان وجود ندارد.

وی از نبود آب شبانه روزی لوله کشی در بیمارستان، از کار افتادن دستگاه ام آر ای و کمبود پانسیون پزشکان، نبود سیستم مرکزی تهویه هوا و از کار افتادن سیستم سرمایش انتقاد کرد و ادامه داد: بیمارستانی که آرزو داشتیم خدماتش افزایش پیدا کند روز به روز در حال کاهش خدمات هستیم. اگر دوستانی که مسئولیت دارند خوب بنگرند در این حوزه شاهد پسرفت بودیم . بیمارستان از ارائه خدماتی که قبلا انجام می شد معذور است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تصریح کرد: آیا خدماتی که قبلا در اتاق عمل صورت می پذیرفت هم اکنون انجام می شود؟ با این افزایش جمعیت در اورژانس تغییر مطلوبی صورت گرفته است؟

وی از فرماندار توانمند و پایکار چابهار خواست کارگروه ویژه ای تشکیل شود و مباحث درمانی به جد پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار گفت: بدلیل عدم سرویس دستگاه ام آر ای و عدم تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات به موقع هم اینک کامل این دستگاه مهم چندین ماه از کار افتاده است و بجای ۲۰۰ میلیون تومان بیش از یک میلیارد تومان باید هزینه شود. این به سوء مدیریت بر می گردد و نمی دانیم در بیمارستان چابهار چه خبر است که مسوولان از مدیریت آن عاجز هستند.

وی با اشاره به اینکه هزینه آب خریداری شده با تانکر در بیمارستان چابهار چند برابر بیمارستانهای بزرگ کشور است، بیان کرد: تا کی آب بیمارستان با تانکر تامین شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار بر ساخت هر چه سریعتر بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار تاکید کرد و گفت: مباحث تخصصی و جراحی ها بماند که قبلا انجام می گرفت و الان صورت نمی گیرد. این شرایط در شان مردم ۶ شهرستان چابهار، نیکشهر، دشتیاری، قصرقند، زرآباد و کنارک نیست. مدیرانی که ماه هاست از تعمیر یک آسانسور بازمانده اند آیا انتظار داریم امور بزرگتر را به سرانجام برسانند؟

بلوچ ادامه داد: مردم ما صبورند و با تمام رنج هایی که می کشند صبر پیشه می کنند. مایی که پشت میزها نشستیم نگاهمان باید تغییر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.