تعدادی از آتش‌نشانان مشهدی در اعتراض به حذف سختی کار و مسائل معیشتی خود که ریشه در تغییرات قراردادی آن‌ها دارد در عرصه شهدا تجمع کردند و شعار دادند: نشان آتش نشان حقوق پایین شان.

چالش حل نشده حذف سختی کار آتش‌نشانان آنان را به تجمع واداشت

به گزارش قدس خراسان، کارشان خاموش کردن آتش و نجات شهروندان است اما مدتی است که مشکلات معیشتی و وعده های به سر نرسیده کاسه صبرشان را لبریز کرده است.

صبح امروز ۲۳ اردیبهشت ماه هم یکی از آن روزها بود که تعدادی از آتش‌نشانان مشهدی در اعتراض به حذف سختی کار و مسائل معیشتی خود که ریشه در تغییرات قراردادی آن‌ها دارد و در این زمینه قول مساعد مسئولان برای پیگیری از متولیان کشوری قبلا داده شده بود، در میدان شهدا تجمع کردند تا بلکه صدایشان به گوش مسئولان برسد.

آنها با در دست داشتن نوشته ها شعار میدهند: نشان آتش نشان حقوق پایین شان. 

به سراغشان میرویم تا جزییات بیشتری از مطالباتشان را بشنویم.

یکی از آتش نشانان معترض می‌گوید: تعطیل کاری و شب کاری به ما نمی‌دهند، اضافه کار تا ۲۵۰ ساعت است اما ۱۷۵ ساعت می‌دهند، این را هم بگویم دفعه قبل که اعتراض کردیم از ۱۵۰ به ۱۷۵ رساندند. 

او ادامه میدهد: شیفت‌های کاری ما طولانی است وقتی شیفت کاری ما ۲۴ ساعت است چگونه اضافه کار را محاسبه میکنند؟ آیا میتوانم بین شیفت به منزل بروم؟ باید شیفت را تحویل دهم. در واقع ما ۲۵۰ ساعت اضافه کار در ماه پای کار هستیم اما فقط ۱۷۵ هزار تومان پرداخت میکنند.

این آتش نشان به وعده هایی که مسئولان شهرداری قبلا برای پیگیری از وزارت کشور به آنها دادند اشاره می‌کند و توضیح میدهد: دفعه قبل دفتر شهردار رفتیم و به ما گفتند از بین خودتان یک نفر را بعنوان نماینده برای پیگیری کارها تعیین کنید، چرا توپ را در زمین ما می اندازند؟ مگر مسئول امور مالی برای پیگیری همین چیزها حقوق نمیگیرد؟ ما آتش نشان هستیم و باید با خیال راحت کار خود را انجام دهیم قرار نیست دنبال این مسائل برویم.

یکی دیگر از آتش نشانان معترض در تایید حرفهای همکارش می‌گوید: مدیرعاملمان هیچ کاری برای مشکلات ما نکرده است.

وی در ادامه عنوان میکند: سختی کار برای ما اعمال نشده است حکم ما را به جای کارگری، کارمندی زده‌اند که این اشتباه است.

بعد از تجمع قبلی که انجام دادیم نیروی جایگزین را لغو کردند و مرخصی ها به مشکل خورده است. 

یکی دیگر از آتش نشان ها میگوید: بیمه‌های ما هم فایده‌ای ندارد. هزینه بسیاری از داروها را باید آزاد پرداخت کنیم. می‌گویند ما کارمند هستیم اما کدام کارمند از میان خودروها یا ته چاه می‌رود؟ خیلی از همکاران ما چند سال بعد از بازنشستگی تازه مشکلاتشان شروع می‌شود و آن زمان تازه اول بدبختی‌شان است که باید دنبال دوا و درمان بروند؛ از تجمع قبلی که شرکت کردیم نه تنها مشکلاتمان حل نشد که حتی تنبیه هایی هم برایمان اعمال شد برخی بچه ها را به ایستگاه های دورتر فرستادند.

آتش‌نشان دیگری تصریح می‌کند: اجاره‌خانه از سال گذشته سه چهار برابر شده و من از الان به فکر سال آینده هستم. 

وی ادامه میدهد: من یک آتش نشان رسمی هستم و چون حکم من را کارمندی زده اند و این با توجه به ماهیت خدماتی کار ما باعث تضییع حقوقمان شده است‌؛ تعداد عملیات های نفرساعت آتش نشانه‌ای مشهدی از تهران بیشتر است اما کمتر از همه حقوق و مزایا داریم. 

مجید فرهادی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد، در گفت‌وگو با رسانه ها می گوید: به جز اضافه‌حقوق ۱۴۰۱، از شهریور سال گذشته تاکنون حدود سه میلیون تومان به حقوق آتش‌نشان اضافه شده است. دستورالعمل افزایش حقوق امسال هم هنوز ابلاغ نشده است!

خبرنگار: معصومه مومنیان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.