مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی گفت: برای روز بزرگداشت فردوسی در ۲۴ اردیبهشت ماه از حجت اشرف‌زاده دعوت شده که برنامه هنری ویژه‌ای را برای علاقه‌مندان به موسیقی فاخر ایرانی اجرا خواهد کرد.

اجرای حجت اشرف‌زاده در آرامگاه فردوسی مشهد

به گزارش قدس خراسان، سیدهاشم حسینی در خصوص برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی اظهار کرد: برنامه‌های بزرگداشت روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی به واسطه همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) به روز ۲۴ اردیبهشت ماه موکول شده که مراسم به صورت رسمی با حضور مقامات عالی رتبه و با اهدای گل و ادای احترام به مزار حکیم ابوالقاسم فردوسی آغاز خواهد شد.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی افزود: در این روز پیام ریاست جمهوری توسط جناب شاولویی، ریاست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و همچنین پیام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط جناب دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی قرائت خواهد شد.

وی بیان کرد: کار ویژه‌‎ای که برای اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته این است که سرود ملی ایران توسط ۱۵۰ نفر از نوجوانان کشور که ملبس به لباس اقوام ایرانی و نماد هویت قومی و ملی ایران هستند، اجرا خواهد شد.

حسینی ادامه داد: برنامه دیگر این روز اهدای نشان ملی فردوسی در ۲ موضوع نشان ملی فردوسی با رویکرد علمی و پژوهشی و نشان ملی فردوسی در حوزه فرهنگ و هنر است که به منتخبان اهدا خواهد شد. تئاتر «بازی‌نامه باستان» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری به مدت ۱۰ شب در آرامگاه فردوسی روی صحنه خواهد رفت.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی خاطرنشان کرد: ۲۵ اردیبهشت تا ۳ خرداد دهه حماسه ایرانی اسلامی نامگذاری شده که در این ۱۰ شب با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان برنامه‌های متنوع فرهنگی دیگری برای مردم پیش‌بینی شده است. شهروندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۳۱۳۵ در خصوص برنامه‌های این دهه کسب اطلاع کنند.

وی گفت: همچنین برای روز بزرگداشت فردوسی در ۲۴ اردیبهشت ماه از حجت اشرف‌زاده دعوت شده که برنامه هنری ویژه‌ای را برای علاقه‌مندان به موسیقی فاخر ایرانی اجرا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.