۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
کد خبر: 872449

تهیه‌کننده مستند «خمینی خراسان» در توضیح محتوای این برنامه می‌گوید: «خمینی خراسان» که دوران زندگی رهبر معظم انقلاب را از سال ۳۰ تا ۵۷ روایت می‌کند، به نوعی دشواری‌ها و ناملایمات زندگی ایشان را بازگو کرده است.

مستند «خمینی خراسان» چگونه ساخته شد؟

به گزارش قدس آنلاین، سامان حافظی ـ تهیه‌کننده مستند رادیویی «خمینی خراسان» ـ در توضیحاتی درباره‌ی کلیت کارش خاطرنشان کرد: این مستند به روایت زندگی مقام معظم رهبری بین سال‌های ۳۰ تا ۵۷ می‌پردازد و سختی‌ها و ناملایماتی که ایشان پیش از انقلاب اسلامی متحمل شدند را بازگو می‌کند.

او اظهار کرد: در هر بخش از این مستند که از دوران نوجوانی رهبر معظم انقلاب شروع می‌شود، ضمن روایات خاطرات و زندگی ایشان، فایل‌های صوتی نزدیکان و هم‌بندی‌ها در زندان و یاران و دوستان ایشان در تایید و شواهد روایات آورده می‌شود.

این مستندساز همچنین بیان کرد: برای جمع‌آوری این مستند بیش از یک ماه از آرشیو مرکزی سازمان صداوسیما، فیلم‌های قدیمی جمع‌آوری شد و با تقطیع جملات و جداسازی صوت از فیلم‌ها، فایل‌های مورد نظر را استخراج کردم.

حافظی در توضیح انتخاب نام مستندش هم گفت: رهبر انقلاب در مدت زمان تبعید در خراسان ضمن انجام خدمات شایسته برای مردم منطقه، مبارزات انقلابی خود را نیز ادامه دادند و همین امر موجب شد لقب خمینی خراسان را به ایشان بدهند و با توجه به اینکه بخش اعظم این برنامه در مورد همان مقطع زمانی است، این نام را برای برنامه انتخاب کردم.

به گزارش ایسنا، برنامه «خمینی خراسان» به تهیه‌کنندگی سامان حافظی در بخش ساختاری مستند محض دومین جشنواره مستند رادیویی پژواک شرکت کرد و برگزیده شناخته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.