وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شاهنامه و دیگر مواریث ادبی، فرهنگی و تاریخی ایران سرشار از حکمت و فضیلت‌ هستند، گفت: پرداختن به روحیه ایثار، گذشت و فداکاری در تاریخ ایران زمین از امتیارات داستان‌های ایرانی است.

وزیر فرهنگ: شاهنامه و مواریث ادبی ایران سرشار از حکمت و فضیلت‌ هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه (۲۴ اردیبهشت) با حضور در تالار وحدت به تماشای اجرای ویژه نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» به کارگردانی حسین پارسایی و رهبری ارکستر بردیا کیارس که به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی روی صحنه رفت، نشست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تماشای نمایش «هفت خان اسفندیار» با بیان اینکه تماشای این اثر هنری همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی لذت تماشای آن را دو چندان کرده است، اظهارداشت: شاهنامه فردوسی و دیگر مواریث ادبی، فرهنگی و تاریخی ایران عزیز بیش از آنکه صرفا داستان و شعر باشند، دربرگیرنده حکمت و فضیلت‌ هستند.

اسماعیلی با آروزی موفقیت برای گروه اجرایی این نمایش گفت: روحیه ایثار، گذشت، فداکاری و روحیه توحیدی که در تاریخ ایران زمین است از امتیازات مهم داستان‌هایی همچون «هفت خان اسفندیار» به شمار می‌آید که در این نمایش به خوبی به اجرا درآمده بود.

وزیر فرهنگ: شاهنامه و مواریث ادبی ایران سرشار از حکمت و فضیلت‌ هستند

«هفت‌خان اسفندیار» یکی از داستان‌های مشهور شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است که حکایت سفر پرماجرای اسفندیار رویین‌تن به قصد رهاندن خواهرانش همای و به‌آفرید از چنگ تورانیان را روایت می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، چانگ هوآ سفیر چین، دینیس نافیکوف دبیر دوم سفارت روسیه، عباس موزون پژوهشگر، مجری و کارگردان)، شهرزاد کمال‌زاده بازیگر، گروهی از اعضای انجمن آشوری های تهران و جمعی از اصحاب رسانه میهمانان شب گذشته «هفت خان اسفندیار» بودند.

نمایش موزیکال «هفت‌خان اسفندیار» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج از هفته اول اردیبهشت امسال با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.