رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: براساس توافقات صورت گرفته با هیات عراقی تلاش دو دولت تسهیل سفر زوار به عراق در ایام اربعین حسینی بوده و در تلاش هستیم تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود.

میراحمدی: تلاش دولت ایران و عراق تسهیل زیارت زوار اربعین حسینی است

به گزارش قدس آنلاین، سید مجید میراحمدی پس از پایان اولین نشست قرارگاه مشترک اربعین حسینی با هیات وزارت کشور جمهوری عراق در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز با هیات عالی‌رتبه عراقی و آقای الفکیکی مشاور عالی وزیر کشور جمهوری عراق مذاکراتی پیرامون ساماندهی زائران اربعین حسینی داشتیم. ان‌شاءالله اراده دو دولت و هیات محترم عراقی این است که مشکلات و چالش‌های سال‌های گذشته با همکاری و هماهنگی برطرف شود و تدابیر لازم برای سهولت زیارت زائران اندیشیده شود.

وی  در ادامه اظهار کرد: در این نشست پیرامون ۲۱ محور توافقاتی مورد بررسی و بحث قرار گرفت در همه محورها به توافقات لازم رسیدیم. در بحث پذیرش گذرنامه ویژه اربعین که بسیار ارزان است و سرعت کار را بالا می‌برد توافق خوبی صورت گرفت. در حوزه حمل و نقل و مشکلاتی که وجود داشت بحث شد و پیرامون حمل و نقل موکبداران توافقات خوبی صورت گرفت و در تلاش هستیم تا مشکلات قبلی مرتفع گردد پیرامون مسائل مرتبط با هلال احمر و سهولت انتقال تجهیزات درمانی توافقاتی بین طرفین صورت گرفت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه تصریح کرد: ان‌شاءلله با هماهنگی و همراهی بین طرفین مسائل و مشکلات مرتفع خواهد شد و مشکلات سالیان قبل تکرار نخواهد شد. در بحث اتباع غیرایرانی کلیاتی مورد بحث واقع شد محل‌ها و مرزهای عبوری آنها تعیین شد اما باید در بحث اسناد مورد تایید بحث‌ها ادامه پیدا کند. در جلسه بعدی جزییات بیشتر این موضوع مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: در بحث اتباع عراقی ساکن ایران نیز قرار شد کمیته مشترکی با سفارت عراق تشکیل شود و مشکلات این عزیزان مرتفع گردد.

میراحمدی در پاسخ به پرسشی پیرامون صدور گذرنامه ویژه اربعین برای زائران بیان کرد: این گذرنامه دارای پنج سال اعتبار است و هزینه آن فوق‌العاده برای زائران ارزان خواهد بود و دیگر شاهد صف‌های طولانی برای صدور گذرنامه نیستیم. فعلا این گذرنامه برای سفر اربعین است ان‌اشالله با عزیزان صحبت می‌کنیم تا در سفرهای دیگر گسترش یابد. برای سفر به کشور سوریه و هرچند صدور این گذرنامه ویژه پیش بینی شده اما لازم است که با دولت به توافق برسیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.