سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به امضای قرارداد ریلی ‎رشت - آستارا با روسیه و افتتاح طرح‌های مشترک مرزی با پاکستان، ابراز نگرانی آمریکا در این خصوص را ناروا و مردود دانست.

کنعانی: ابراز نگرانی آمریکا از طرح‌ها و قراردادهای اخیری ایران مردود است

به گزارش قدس آنلاین ناصر کنعانی در توییتی نوشت: امضای قرارداد ریلی ‎رشت - آستارا با اشراف رؤسای جمهور ایران و ‎روسیه و افتتاح طرح‌های مشترک مرزی با حضور رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ‎پاکستان، در تداوم راهبرد همسایه محور ایران مبتنی بر همکاری برای امنیت، توسعه و رفاه مشترک است و ابراز نگرانی آمریکا در این خصوص ناروا و مردود است.

 روز چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت - ایران و روسیه برای تکمیل گذرگاه ریلی شمال - جنوب که شرق و جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند.

این توافقنامه پس از سخنرانی آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضا رسید.

همچنین رئیس جمهور امروز پنجشنبه - ۲۸ اردیبهشت - در سفر به استان سیستان و بلوچستان، در راستای تقویت سیاست و روابط همسایگی با حضور «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نخستین بازارچه مرزی خرده فروشی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان و ۸۳ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلوولت به‌همراه پست‌ها و تجهیزات جانبی را افتتاح کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.