مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: وقتی فرآیند چرخه انتخابی تیم ملی مشخص است حضور کمیته فنی در مسابقات بی‌اثر خواهد بود.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد: غیبت خارجی‌ها در رقابت‌های بین‌المللی ایران یک معضل است

به گزارش قدس آنلاین ،سید مراد محمدی ، در خصوص انتخاب تنها 3 نفر برای کمیته فنی مسابقات کشتی آزاد اظهار داشت: انتخاب نفرات کمیته فنی در دست کادر فنی است و خودشان هر تصمیم بگیرند عملی می‌شود در واقع خودشان اسامی کسانی را که می‌خواهند به عنوان کمیته فنی به فدراسیون اعلام می‌کنند. در کنار این اسامی فدراسیون کشتی هم چند پیشکسوت را به این مسابقات دعوت می‌کند تا کمیته فنی مسابقات تکمیل شود. در نهایت موضوع بحث فنی بزرگسالان با پژمان درستکار است و قطعا با رئیس فدراسیون کشتی به این جمع بندی رسیدند که نمی‌توانیم به آن خورده بگیریم اما می‌توانستند چند نفر از بزرگان کشتی آزاد را هم در کمیته فنی داشته باشند تا شأن کمیته فنی در مسابقات جام تختی حفظ شود. 

مربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون از پیشکسوتان برای حضور در این مسابقات استفاده نکرده است گفت: واقعیت امر این است که وقتی فرآیند چرخه انتخابی تیم ملی مشخص شده است مثلا منِ مراد محمدی بروم در این کمیته فنی بشینم که چه کار کنم؟ وقتی همه چیز مشخص و نفرات اول به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند در این کمیته فنی حضور پیدا کنیم که چه شود؟ تصمیم نهایی هم با خود سرمربی تیم ملی است. فرآیند که مشخص است، دیگر کمیته نمی‌تواند نظر خاصی در این خصوص بدهد. 

وی در خصوص جام بین المللی تختی تصریح کرد: جام تختی چهارمین فرآینده انتخابی تیم ملی است و به نظرم امسال رقابت‌ بین کشتی‌گیران سنگین و از حساسیت خاصی برخوردار خواهد بود. با توجه به فرآیندی هم مشخص شده، حساسیت نسبت به سال‌های گذشته چندبرابر بالا رفته است. این حساسیت هم باعث خواهد شد تا اتفاقات بسیار خوبی را در کشتی آزاد شاهد باشیم. 

محمدی در پایان در خصوص غیبت تیم‌های خارجی در رقابت‌های بین المللی ایران گفت: حضور نیافتن تیم‌های خارجی در مسابقات بین المللی ایران یک معضلی است که فدراسیون باید آن را حل کند. وجه مسابقات بین المللی با حضور تیم‌های خارجی بالا می رود. وقتی نام بین المللی رو مسابقات گذاشته می‌شود باید کشورهای خارجی هم در آن حضور داشته باشند تا کشتی‌گیران ما هم بتوانند به چالش بخورند. اتفاق خوبی است اما نیازمند برنامه ریزی است و از طرفی هم فدراسیون باید وقت بیشتر برای حضور تیم‌های خارجی در ایران بگذارد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.