۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 874124

رییس مرکز ملی اندازه شناسی و اوزان سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اجرایی شدن نظارت های کارشناسانه این سازمان از سال گذشته بر اوزان بسته های کالایی در واحدهای تولیدی کشور اعلام کرد: این نظارت ها موجب کاهش کم فروشی شده است.

کم فروشی در بخش تولید کشور کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین "حسن خانه زر"روز شنبه در حاشیه آغاز کارگاه آموزشی کشوری الزامات کمیت در پیش بسته بندی ها و اوزان شناسی در کرج  گفت : از سال گذشته سازمان ملی استاندارد با جدیت به موضوع نظارت کمی بر تولیدات واحدهای تولیدی کشور ورود کرد که نظارت های میدانی از واحدهای تولیدی کشور ۴۱ درصد کم فروشی را نشان داد.

وی گفت : با اقدامات عملیاتی و پایش های مستمر اکنون این رقم به زیر ۳۰ درصد رسیده است و تلاش می شود با فعالیت های تبیینی واحد های تولیدی پیشران مقابله با کم فروشی باشند .

خانه زر بیان کرد: با توجه به برنامه ها و سیاست های سازمان ملی استاندارد ایران که بحث حق الناس و رعایت حقوق مردم مطرح است مرکز اندازه شناسی اوزان و مقیاس ها برابر تکالیفی که داشته در خصوص پایش کمیت فرآورده های پیش بسته بندی از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در این خصوص اقداماتی صورت گرفته و برگزاری کارگاه آموزش سراسری کارشناسان سازمان ملی استاندارد در همین راستا است تا بتوان با این دوره آموزشی که حالت تبیینی دارد واحد های تولیدی را به رعایت استاندارد های مطلوب و ایجاد بازار رقابتی در داخل کشور و خارج ملزم کنیم .

خانه زر گفت: ما برای پایش کمیت، ۲ استاندارد ملی به شماره ۱۶۳۸۱ و ۲۱۷۵۹ داریم که این ۲ استاندارد برابر تکالیف دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران و تاکیدات رییس جمهور در خصوص مقابله با کم فروشی پیش خواهد رفت.

رییس مرکز ملی اندازه شناسی و اوزان سازمان ملی استاندارد ایران افزود: امروز در برنامه کاری سازمان ملی استاندارد و مرکزاندازه شناسی این سازمان بحث حذف «رواداری» از برچسب گذاری و بسته بندی ها با هدف پیشگیری از کم فروشی مطرح است که اتفاق بزرگی در صنعت کشور رخ خواهد داد.

وی گفت: برای تحقق این مهم ابلاغیه ای در سراسر کشور صادر شده و مهلت قانونی به واحدهای تولیدی برای رعایت الزامات فروش داده شده است.

کارگاه آموزشی الزمات کمیت و اوزان شناسی از امروز شنبه به مدت سه روز با حضور کارشناسان ادارات کل استاندارد سراسر کشور زیر نظر کلوس هلموت استاد اوزان شناسی آلمانی در سالن اجتماعات سازمان ملی استاندارد ایران مستقر در کرج آغاز شد.

سی ام اردیبهشت ماه روز جهانی اوزان شناسی نام گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.