مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه زیرساخت فیبر نوری در رشد اقتصادی اثر گذار خواهد بود که با وجود مشکلات عدیده‌ای که صنعت مخابرات با آن روبه‌رو است در مسیر خدمات به مردم گام بر می دارد.

توسعه زیرساخت فیبر نوری در رشد اقتصادی اثر گذار خواهد بود

به گزارش قدس خراسان، مجید سلطانی روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری مخابرات ایران (نجما) در خراسان رضوی اظهار کرد: صنعت آی تی سی ، رکن اصلی تحول اقتصادی است که توسعه ارتباطات و مخابرات به عنوان نیروی محرک آن، اثر مستقیم بر شکوفایی اقتصادی کشور دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: این حوزه نیازمند یک سرمایه گذاری عظیم است که امیدواریم نگاه ویژه ای به آن شود.

وی با اشاره به نهضت جهادی فیبرنوری در کشور گفت: این طرح نمونه موفقی از برنامه ریزی ملی بر اساس داشته‌ها با هدف رسیدن به نتایج راهبردی است و پیاده سازی کارشناسانه این طرح، رونق صنعت ارتباطات را در پی خواهد داشت.

سلطانی اجرای طرح "نجما" را موجب رونق شرکت‌های دانش بنیان، اشتغال‌زایی، رشد تولید و تحقق شعار سال دانست و بیان کرد: توسعه زیرساخت فیبر نوری در رشد اقتصادی اثر گذار خواهد بود که با وجود مشکلات عدیده‌ای که صنعت مخابرات با آن روبه‌رو است در مسیر خدمات به مردم گام بر می دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند که تحقق آن الزاماتی دارد و ما هم به عنوان مجریان صحبت‌های ایشان وظایفی برعهده داریم، از این رو طرح نجما مصداق کامل این طرح ملی است که با همکاری بین دستگاه‌ها می‌تواند پروژه‌ای بزرگ را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه ثبات در سیاست‌ها و تصمیم‌های اقتصادی در صنعت فناوری اطلاعات کشور بسیار مهم است، گفت: شرکت‌های توانمند طرح‌های توسعه‌ای خودشان را بر اساس مدل اقتصادی صحیح باید طرح ریزی کنند، چون در غیر اینصورت سرمایه‌های کشور به هدر خواهد رفت که در بحث نجما دقیقا این روند اجرایی شده است.

ارتباطات و فناوری از ارکان سند تحول اقتصادی خراسان رضوی است

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سند تحول اقتصادی استان در ارتقای شکوفایی این منطقه تاثیر گذار است که ارتباطات و فناوری از ارکان اصلی آن است.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: این استان باید بتواند با زیر ساختی مناسب به تمامی زائران که به این منطقه می آیند خدمات دهی مطلوب ارایه دهد.

وی با اشاره به شرایط ویژه این استان گفت: گسترش شبکه خدمات دهی و اقتصادی نیازمند به برقراری ارتباطات جدید متناسب است که در این زمینه با مراکز دانش بنیان و مرکز فضای مجازی تعاملاتی انجام گرفته است.

نظری خاطرنشان کرد: عرصه و کار اقتصادی همیشه در اولویت بوده‌ که توجه به آنها مستلزم زیر ساخت های ویژه است.

بیش از ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح توسعه‌ فیبر نوری (نجما) خراسان رضوی نیاز است

حسن اروجی، مدیر مخابرات منطقه خراسان نیز در این همایش اظهار کرد: برای طرح توسعه فیبرنوری در استان ۹ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که منابع آن تامین شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان بیان کرد: ۴ هزار و ۵۰ میلیارد ریال این اعتبار برای توسعه شبکه فیبرنوری FTTH، صدو ۶۹ میلیارد ریال در ارتقای شبکه دسترسی FTTC و ۵ هزار میلیارد ریال در توسعه شبکه انتقال خراسان رضوی سرمایه گذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح در سه بخش، اجرایی FTTH، توسعه شبکه انتقال خراسان رضوی و ارتقای شبکه دسترسی FTTH عملیاتی خواهد.

اروجی تصریح کرد: در بخش اول این طرح، ۴۴۸ هزار و ۸۷۲ مشترک تحت پوشش قرار می گیرند که ۱۳۶ هزار مشترک به صورت مستقیم به فیبرنوری متصل خواهند شد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان خاطرنشان کرد: در بخش نخست، ۳۲۵ کیلومتر فیبرنوری حفاری و نصب خواهد شد که ۱۳ شهرستان تحت پوشش قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: بخش های دوم و سوم نیز در صورت حمایت های لازم تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

اروجی بیان کرد: این پروژه عظیم همکاری استاندار و فرمانداران شهرستان ها، نمایندگان مجلس و مساعدت های شورای شهر شهرستان ها جهت تسهیل اجرا نیازمند است.

در پایان این همایش با دستور استاندار خراسان رضوی، دستور نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در شهرستان های مشهد، سبزوار و کاشمر صادر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.