مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون سیلاب و توفان در این استان بیش از ۶۲۹ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف زیرساختی خسارت وارده کرده که عمده آن مربوط به کشاورزی است.

سیلاب و توفان در خراسان جنوبی ۶۲۹ میلیارد تومان خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی آخوندی  افزود: خسارت سیلاب و توفان در بخش کشاورزی ۳۶۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: همچنین خسارت در بخش راه‌ها، ابنیه فنی و ایل‌راه‌ها بیش از ۱۷۳ میلیارد تومان، آب و فاضلاب ۸۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بخش برق و تاسیسات برقی ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: همواره هشدارها و توصیه‌ها به‌موقع با روش‌های مختلف به مردم و دهیاران ابلاغ شده و تخلیه روستاهای در معرض خطر و اسکان در اماکن امن برای جلوگیری از خسارت بیشتر نیز انجام شده است.

وی گفت: امسال در چند نوبت به واسطه سیلاب و عبور آب از آب‌نماها محورهای گناباد - بجستان - فردوس، طبس - یزد - اصفهان مسدود شد که با اقدام به موقع راهداران و عوامل امدادی این مسیرها بازگشایی شد.

آخوندی با بیان اینکه فرم‌های برآورد خسارت تاکنون طی ۲ نوبت به مرکز ارسال شده است عنوان کرد: همچنین بیش از ۲ هزار نفر افراد گرفتار در سیلاب نجات یافتند و برای اسکان آنان نیز اقدام شده است.

وی افزود: خوشبختانه بهار امسال خسارت ناشی از سرمازدگی در استان خراسان جنوبی گزارش نشده است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان سومین استان پهناور ایران محسوب می‌شود و زلزله، سیل و توفان از حوادث طبیعی پر رخداد در این استان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.