حجت الاسلام رضایی به روابط عمومی، به عنوان شغلی شریف و مسئولیتی مهم و خطیر اشاره کرد و گفت: راهیان پیشرفت یکی از اقدامات تأثیرگذار بسیج در تحقق جهاد تبیین است و اطلاع رسانی این اقدام، در جامعه تأثیرگذار است.

راهیان پیشرفت، نمونه‌ی تبیین خدمت نظام به مردم است

نشست حجت الاسلام علی رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با مدیران و کارکنان روابط عمومی معاونت‌ها و اقشار این سازمان در سالن شهید سلیمانی مجتمع فرهنگی ولیعصر (عج) برگزار شد. حجت الاسلام رضایی در این نشست، ضمن تبریک روز روابط عمومی، هفته بسیج عشایری و شروع دهه کرامت، روابط عمومی را شغلی شریف دانست و اظهار کرد: روابط عمومی مسئولیتی مهم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در بیان جایگاه فاطمه معصومه (س)، با تأکید بر اینکه مشروعیت و محبوبیت ما از معصومین (ع) است، افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «پاره‌ای از تن ما در قم است»، عزت و بزرگی و شرف حوزه قم بخاطر وجود مبارک ایشان است و قُمی‌ها آخرالزمان غوغا می‌کنند.

وی تأکید کرد: قیام امام راحل تا پیوستگی حوزه علمیه در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، اهمیت قم و قداست آن را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه اتفاقات بزرگ در فلسطین مقابل رژیم صهیونیستی به توکل آن‌ها به خداوند متعال بر می‌گردد، اظهار داشت: پیروزی در نبردهای مختلف مانند جنگ ۳۳ روزه به صبر و استقامت مردم مقاوم فلسطین بر می‌گردد و یکی از مصادیق مولفه‌های پیروزی در قرآن کریم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: تمام هم و غم امام راحل و مقام معظم رهبری، شهیدان سلیمانی و آوینی بخاطر خدا بود و خداوند به یاری دهندگان خود عزت می‌دهد.

وی با تأکید براینکه برخی دولت‌های گذشته به ویژه دولت قبل، تمام امورات کشور را در سبد آمریکایی‌ها گذاشتند، گفت: آن‌ها دنبال لبخند غرب بودند و خنده آمریکایی ها، خنده این‌ها بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به راهبرد"مهار تورم، رشد تولید، تصریح کرد: ان‌شاءالله اتفاقات خوبی در آینده به ویژه در حوزه اقتصادی شاهد خواهیم بود.

قوام سازمان بسیج به بسیجیان است
حجت الاسلام رضایی روابط عمومی‌ها را سخنگوی سازمان‌ها دانست و تصریح کرد: روابط عمومی سازمان بسیج، سخنگوی این سازمان است و باید ارتباط صمیمانه با بسیجیان داشته باشد و قوام سازمان بسیج به بسیجیان است.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی سازمان باید با اقشار بسیج تعامل خوبی داشته باشد، افزود: روابط عمومی باید ارتباط قوی با سایر مجموعه‌ها داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی با تأکید براینکه باید نظرات مردم و رخدادها را تحلیل کنیم، بر رصد و بررسی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: با این نگاه می‌توانیم در مقابل اتفاقات مختلف واکنش به موقع داشته و از سازمان و منافع آن دفاع کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین انتشار محتوا را از وظایف اصلی روابط عمومی برشمرد و اضافه کرد: روابط عمومی باید محتوای خاص را نشر دهد، مدیریت بحران یکی از کارهای مهم روابط عمومی است و به این بخش در آن سازمان توجه ویژه می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه روابط عمومی باید دهان گویا داشته باشد، تصریح کرد: روابط عمومی ها  صدا و موضوعات متعدد را به خوبی بشنوند و نظرات سازمان را بیان کنند.

لزوم طراحی راهبردی برای روابط عمومی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین بر لزوم طراحی استراتژیک برای روابط عمومی تأکید کرد و افزود: اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت برای یک سازمان پویا مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام رضایی با تأکید براینکه صحه صدر روابط عمومی باید بالا باشد، تصریح کرد: اخبار ضعیف نباید انگیزه روابط عمومی را تحلیل دهد، روابط عمومی باید توانایی گوش دادن داشته باشد.

وی  در بیان برخی کمبودهای روابط عمومی، تصریح کرد:سرمایه گذاری لازم در روابط عمومی نداریم و از توانمندی آن به ویژه در حوادث غیر مترقبه استفاده نکردیم.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه رسانه‌ها حتی بخشی از خدمات بسیج و انقلاب را بیان نکردند، اظهار داشت: اغناسازی در رابطه با خدمات و دستاوردهای انقلاب ضعیف بوده است و باید به این بخش توجه ویژه شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه روابط عمومی از ظرفیت‌های سازمان برای پیوند مجموعه‌ها استفاده کند، گفت: به طور مثال روابط عمومی سازمان بسیج اقشار را متحد و هم نوا می کند و در جلب نظر مثبت بسیجیان و آحاد مردم نقش مهمی دارد همچنان که خبرگزاری‌ها نقش مهم در اجرای سیاست‌های دولت در کشور دارند. وی با اشاره به اینکه بسترسازی برای اقدامات مهم یک سازمان از وظایف روابط عمومی هاست، اظهار کرد: این مجموعه باید تقویت و مورد حمایت قرار بگیرد و با رسانه‌های کشور و استان‌ها برای برخورداری از ساختاری بالنده و فنی تعامل داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی مسئولیت بسسج رسانه را ساماندهی بسیجیان اهل رسانه برشمرد و اضافه کرد: انعکاس اقدامات اقشار بسیج بر عهده روابط عمومی است که این معاونت، بلندگوی یک سازمان است.

منبع: خبرگزاری بسیج

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.