رئیس پلیس فتای مشهد گفت: متهم به جعل هویت یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام در مشهد، با ۲۶ فقره کلاهبرداری شناسایی و دستگیر شد.

متهم به ۲۶ فقره کلاهبرداری اینترنتی با ترفند جعل هویت در مشهد دستگیر شد

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ سید ابوالفضل طالب الحق اظهار کرد: با دریافت شکایتی از سوی مردی میانسال با موضوع جعل هویت و کلاهبرداری اینترنتی از بستگان شاکی پرونده، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا مشهد قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای مشهد بیان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد که صفحه عضویت شاکی در یک پیام رسان خارجی هک شده و یک صفحه جعلی اینستاگرامی با نام و تصاویر وی در این شبکه اجتماعی ساخته شده است.

وی ادامه داد: فرد کلاهبردار پس از ارتباط گیری با آشنایان و بستگان شاکی پرونده به بهانه تصادف جاده‌ای، محدودیت سقف برداشت و غیره از آنها می خواسته مبلغی بین ۱ تا ۱۰ میلیون تومان را به شماره حساب اعلامی واریز کنند و پس از مدتی که این افراد با شاکی مواجهه و پرس و جو وضیعتش شده بودند، شاکی متوجه کلاهبرداری و سو استفاده از هویتش شد.

طالب الحق بیان کرد: کارآگاهان سایبری پلیس فتا مشهد مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی, پس از تشریفات قضائی متهم در یکی از مناطق جنوب شهر مشهد دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای مشهد گفت: متهم ۲۴ ساله در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده در مواجهه با ادله دیجیتالی به دست آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرامی و دریافت وجه از ۲۶ نفر از بستگان و آشنایان شاکی پرونده اعتراف کرد که تحقیقات از متهم جهت سایر جرایم احتمالی ادامه دارد.

وی بیان کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود می‌کنند و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند، لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.