مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی گفت: طی بارش‌های چند روز اخیر در مجموع یک میلیون و یکصد هزار متر مکعب آب وارد سدهای استان شده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته آب ذخیره سدهای استان ۳۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۳۵ درصدی ذخایر آب سدهای خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه بیش از یک میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شد، اظهارکرد: در شرایط کنونی در مجموع ۵۱ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای استان وجود دارد که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: اکنون ۲۳ درصد مخازن سدهای استان آب دارد و این به این مفهوم است که حدود چهار پنجم مخازن سدهای استان خالی از آب است و این واقعیت، وضعیت سخت کم آبی در سال جاری را بیش از پیش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: سدهای استان در مجموع برای ذخیره سازی حدود ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب گنجایش دارند اما در شرایط کنونی فقط یک پنجم این میزان آب در سدهای استان وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و کشاورزان برای مدیریت مصرف آب و سازگاری با شرایط موجود، استان بتواند سال کم تنشی را در این زمینه بگذراند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.