نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان در جمع دختران بدسرپرست شهرستان دامغان حضور یافت.

حضور نماینده رهبری در جمع دختران بدسرپرست/ فعالیت ۱۱ مرکز نگهداری از دختران در استان سمنان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به مناسبت دهه کرامت و هم‌زمان با روزهای میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در سفر به شهرستان دامغان با حضور در مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان کوثر و ریحانة‌الرسول این شهرستان، با جمعی از دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست این مرکز دیدار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در جریان این برنامه که قریب به سه ساعت طول کشید، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز کوثر و ریحانة‌الرسول دامغان، در فضایی صمیمی با دختران حاضر در این مرکز گفت‌وگو کرد.

مطیعی در این دیدار با تبریک میلاد کریمه اهل‌بیت (س) و روز دختر، حضرت فاطمه معصومه (س) را اسوه علم و اخلاق خواند و افزود: حضرت معصومه (س) در دوران امامت امام موسی کاظم (ع) پاسخگوی سؤالات و شبهات شیعیان و مراجعه‌کنندگان آن حضرت بود.

امام جمعه سمنان، بصیرت و معنویت حضرت معصومه (س) را از دیگر ویژگی‌های برجسته آن حضرت عنوان کرد و گفت: زنان و مردان در معنویت با یکدیگر تفاوتی ندارند، بلکه زنان و دختران از زمینه بیشتری برای نزدیکی به خداوند برخوردارند.

مطیعی با اشاره به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکرٍ أَوْ أُنْثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیینَّهُ حَیاةً طَیبَةً وَلَنَجْزِینَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کانُوا یعْمَلُونَ»؛ هر کس کار شایسته‌ای انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که مؤمن است، به‌طور مسلم او را حیات طیبه‌ای می‌بخشیم و پاداش آنها را مطابق بهترین اعمالی که انجام می‌دادند، خواهیم داد.

حضور نماینده رهبری در جمع دختران بدسرپرست/ فعالیت ۱۱ مرکز نگهداری از دختران در استان سمنان

حیات طیبه یعنی زندگی عاری از آلودگی

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، حیات طیبه را «زندگی عاری از آلودگی» نامید و گفت: حضرات معصومین به‌ویژه حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب کبری (س) و حضرت معصومه (س) الگوهای کاملی برای زنان و دختران در طی مسیر تعالی و کمال هستند.

مطیعی با تقدیر از تلاش کارکنان مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان کوثر و ریحانة‌الرسول، اقدام خداپسندانه خیران در احداث ساختمان این مرکز را یادآور شد و تصریح کرد: کارکنان و خیران این بنای ماندگار قطعاً نزد خداوند متعال مأجور خواهند بود.

در ابتدای این بازدید، محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به مأموریت‌های این سازمان در حوزه ساماندهی دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست، از فعالیت ۱۱ مرکز نگهداری از دختران در استان خبر داد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت مددکاران و مربیان تخصصی در مراکز نگهداری از دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست بیش از پیش بهره بگیریم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای موفقیت دختران حاضر در این مرکز تا حصول اهداف تربیتی و تحصیلی ادامه خواهد داشت.

در جریان این بازدید، چند تن از دختران حاضر در این مرکز، مسائل و مشکلات خود را با نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان در میان گذاشتند.

مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان کوثر و ریحانة‌الرسول وابسته به موسسه خیریه متوسلین به 14 معصوم (ع) دامغان است که با مشارکت فرزندان شادروان حاج غلامحسین مرشدی و خانم ناظمیان، دو خیر نیک‌اندیش دامغانی، در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع احداث شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.