وزیر خارجه ارمنستان مدعی شده که علیرغم ادامه مذاکرات صلح، جمهوری آذربایجان همچنان به اشغال اراضی ارمنستان ادامه می‌دهد.

ادعای ارمنستان در خصوص تداوم اشغال اراضی خود توسط باکو

به گزارش قدس آنلاین، به موازات مذاکرات صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، وزیر خارجه ارمنستان روز دوشنبه باکو را به تداوم محاصره  بخس ارامنه نشین قره باغ و مسیر مهم «لاچین» متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»،«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان پس از دیدار با «لئو دوچرتی» معاون وزارت امور خارجه انگلیس در امور اروپا در نشست خبری مدعی شد، باکو همچنان به مسدود کردن غیرقانونی مسیر «لاچین» ادامه می‌دهد.

ارمنستان در حالی مدعی اشغالی اراضی خود شده که «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه تصریح کرد که امضای پیمان صلح بین باکو و ایروان،‌ اجتناب‌ناپذیر است.

علی‌اف پس از گفت‌وگو با «هیتاناس ناوسدا» رئیس‌جمهور لیتوانی در «ویلنیوس» در لیتوانی با تاکید بر لزوم برقراری صلح با ارمنستان گفت: «ما فکر می‌کنیم که انعقاد پیمان صلح با ارمنستان اجتناب‌ناپذیر است و تلاش می‌کنیم که تلاش‌های سازنده‌ای را برای رسیدن به این هدف صورت دهیم.»

 به گزارش این منبع خبری، وزیر امور خارجه ارمنستان گفت که محاصره این مسیر باعث ایجاد بحران انسانی جدی در قره باغ شده و فعالیت سازمان بین‌المللی معتبری مانند «صلیب سرخ» را مختل کرده است.

وزیر امور خارجه ارمنستان به ضرورت اعزام هیات نظارتی در لاچین و قره باغ کوهستانی و بازگرداندن تمامی اسرای ارمنی در جمهوری آذربایجان اشاره کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفته است که ایروان آماده است منطقه قره‌باغ کوهستانی را به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت بشناسد مشروط بر این که باکو امنیت جمعیت ارمنی این منطقه را تضمین کند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که ارمنستان نسخه اصلاح شده توافق صلح را به باکو منتقل کرده و ایروان اکنون منتظر پاسخ باکو است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.