«جبران باسیل» رئیس جریان ملی آزاد لبنان گفت: راه حل بحران ریاست جمهوری در کشور در گرو انتخاب فردی مورد توافق نسبی و بدون تنش برای همه گروه ها است.

باسیل : را ه حل بحران لبنان در گرو انتخاب رئیس جمهوری مورد توافق نسبی همه گروه‌ها است

به گزارش قدس آنلاین جبران باسیل روز چهارشنبه افزود: رفتن به مسیری غیر از این، وقت تلف کردن است و غیر از خسارت بیشتر برای کشور، نتیجه ای ندارد.

وی اضافه کرد: محکومیت رئیس بانک مرکزی لبنان، محکومیت همه نظام حاکم است و راهی برای برکناری وی از طریق دستگاه قضایی لبنان و تعیین جایگزین بدون برگزاری جلسه هیات دولت وجود دارد.

باسیل گفت: باید تا زمان انتخاب رئیس جمهوری و تشکیل کابینه فردی به طور موقت برای ریاست بانک مرکزی انتخاب شود.

وی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیز گفت: این یک نشانه مثبت از جایگاه طبیعی سوریه است و این موضوع بر لبنان نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وزیر خارجه پیشین لبنان گفت: پرونده آوارگان سوریه یک اولویت است زیرا ادامه این وضعیت به نابودی لبنان منجر خواهد شد.

باسیل اضافه کرد: هر کشوری هویت و ویژگی های خود را دارد و هنگامی که کشور هویت خود را از دست بدهد دیگر ملتی به نام ملت لبنان وجود نخواهد داشت و سوری و فلسطینی همه درلبنان خواهند بود.

وی افزود: ما شاهد یک روند کاهشی از تعداد لبنانی های موجود در لبنان و روند افزایش نسبت به حضور غیر لبنانی ها در این سرزمین هستیم و این از نظر ساختار جمعیتی است و منظور من مسیحی و مسلمان نیست بلکه لبنانی و غیر لبنانی است.

باسیل تاکید کرد که پرونده بازگشت آوارگان یک اولویت محض است و به همین خاطر ما برای صحبت کردن درباره این موضوع به ایتالیا و واتیکان رفتیم.

دوران ریاست جمهوری میشل عون ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۹ آبان ماه۱۴۰۱) پایان یافت و از آن زمان لبنان دچار خلأ سیاسی شده است.

مجلس نمایندگان لبنان پس از برگزاری جلسات متعدد هنوز نتوانسته فردی را به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.