طبق آمار رسمی ارائه شده، حجم عملیات تجاری میان چین و آمریکای لاتین و کارائیب در سال ۲۰۲۲، ۷.۷ درصد رشد داشته و از ۴۸۵ میلیارد دلار فراتر رفت.

رشد ۷.۷ درصدی تجارت چین_آمریکای لاتین و کارائیب در ۲۰۲۲

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارش ارائه شده توسط انجمن بخش خصوصی چین-سلاک (Foro China-CELAC del Sector Privado) در نشستی که در استان گوانگدونگ (Guangdong) برگزار شد، بیش از سه هزار شرکت چینی در منطقه آمریکای لاتین و کارائیب فعالیت می‌کنند و در میان آن‌ها تعداد قابل توجهی شرکت خصوصی وجود دارد.

همچنین طبق اعلام این انجمن، منطقه آمریکای لاتین و کارائیب به دومین مقصد بزرگ سرمایه‌گذاری چین در خارج از کشور تبدیل شده است و پیش بینی‌ها از رشد پایدار در کوتاه‌مدت خبر می‌دهند.

شو لجیانگ (Xu Lejiang) معاون اجرایی انجمن صنعت و تجارت چین، اعلام کرد که چین به دنبال توسعه سطح بالا است و این مسئله، فرصت‌هایی را برای کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب به ارمغان خواهد آورد.

این مقام چینی خاطرنشان کرد که در طول همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری با این کشورها، شرکت های خصوصی چینی باید به طور فعال مسئولیت‌های اجتماعی را بر عهده بگیرند و به توسعه بلندمدت و پایدار همکاری دوستانه بین چین و منطقه کمک کنند.

ترزا استلا مرا گومز (Teresa Stella Mera Gómez) معاون وزیر تجارت خارجی پرو که از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت کرد، اطمینان داد که توافقنامه تجارت آزاد امضا شده بین کشورش و چین، پایه‌های محکمی را برای تعمیق همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه ایجاد کرده است. وی همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه، تمام تلاش خود را برای ادامه ارتقای تجارت، مبادلات، همکاری های اقتصادی و دوستی بین دو کشور انجام خواهد داد.

کارلوس لارئا (Carlos Larrea) سفیر اکوادور در چین نیز در سخنانی تاکید کرد همکاری‌های اقتصادی و تجاری به موتور روابط دوجانبه چین و اکوادور تبدیل شده است و در عین حال پیش‌بینی کرد که طرح سرمایه گذاری آینده بین کیتو و پکن، یک مدل جدید همکاری تجاری است که ارزش افزوده فناوری محصول را افزایش می دهد و توسعه صنایع سبز و پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک را ارتقا می‌دهد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که بیش از ۲۰۰ نفر از جمله نمایندگان دیپلماتیک و دولتی و همچنین اعضای بخش‌های مختلف تجاری چین، آمریکای لاتین و کارائیب در این مراسم شرکت کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.