محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه تحولات بی‌نظیر در بودجه فرهنگی کشور رخ داده است، گفت: در نیمه دوم امسال جشن خودکفایی کاغذ در کشور برپا خواهد شد.

وزیر فرهنگ: در نیمه دوم امسال جشن خودکفایی کاغذ برپا خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری لرستان گفت: مواردی که امروز از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان لرستان مطرح شد گزارش‌های امیدوار کننده‌ای بود. کار خوبی در حوزه‌های ترویجی، آموزشی فرهنگی و هنری انجام شده اما کار نشد بیشتر است.

وی افزود: استانی با این ظرفیت بی‌بدیل و تاریخ چند هزار ساله و مردم ولایت مدار از همه حیث نیازمند توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه وضعیت فرهنگی کشور باید متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی ارتقا پیدا کند، عنوان کرد: ما سال‌ها منتقد مباحث فرهنگی کشور بودیم و امروز این مکنت در اختیار ما است تا این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینجا در دولت انقلابی همه نیازهای فرهنگ و هنر الزامات آن را بررسی و فراهم می‌کنیم، تصریح کرد: اتفاقاتی که امسال در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی کشور رخ داده یک نقطه عطف است و ما باید تحولات فرهنگی کشور را به قبل و بعد از امسال تقسیم کنیم. اتفاقاتی که بدنبال آن بودیم را در حوزه برنامه ریزی و بودجه تزریق کردیم.

اسماعیلی گفت: شاخص‌های فرهنگی کشور در سال ۱۴۰۲ به شوراهای فرهنگ عمومی کل کشور ارسال شده است. ما در حوزه فرهنگ به جای صحبت‌های غیر قابل سنجش بدنبال صحبت با اعداد و ارقام هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته یک رها شدگی در حوزه فرهنگ وجود داشت و اولویت دست چندمی بود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده و رهبران انقلاب ما خودشان فرهنگی هستند، افزود: کتاب‌های متعلق به رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب از پر فروش‌ترین کتاب‌ها بود. 

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگی کشور بایستی تغییر جدی کند و ما برنامه‌ها را به این منظور تدوین می‌کنیم. در برنامه هفتم دولت ارقام بسیار خوبی را در نظر گرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه تحولات بی‌نظیر در بودجه فرهنگی کشور رخ داده است، یادآور شد: در نیمه دوم امسال جشن خودکفایی کاغذ در کشور برپا خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.