رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید مرغ گرم در حال حاضر نسبت به ابتدای اردیبهشت‌ امسال در این استان بیش از ۲ برابر رشد داشته است.

تولید مرغ در خراسان جنوبی ۲ برابر شد

به گزارش قدس انلاین، مهدی جعفری  افزود: تولید مرغ در ابتدای اردیبهشت ماه روزانه ۶۵ تن بود که در حال حاضر به حدود ۱۴۰ تن در روز رسیده است.

وی بیان کرد: جای هیچ گونه نگرانی به لحاظ کمبود گوشت مرغ در خراسان جنوبی وجود ندارد و در زمینه جوجه‌ریزی نیز با توجه به الگوی کشوری وضعیت مناسبی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تولید مرغ در این استان چهار برابر میزان مصرف است گفت: ۲۵ درصد مرغ تولیدی در خراسان جنوبی به مصرف می‌رسد و مابقی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گوشت مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان در بازار استان عرضه می‌شود در حالی که این عدد در برخی استان‌های همجوار بیشتر است.

جعفری افزود: در شرایطی که دچار کاهش تولید مرغ در سطح کشور بودیم همچنان روند صادرات مرغ خراسان جنوبی به استان‌های همجوار و معین ادامه داشته است.

وی درباره اختلاف قیمت مرغ در خراسان جنوبی نسبت به استان‌های همجوار و قاچاق مرغ گفت: خروج مرغ از بازار استان به سمت استان‌های مجاور را به دلیل اختلاف قیمت داریم که نیاز است نیروهای نظارتی و انتظامی بیش از گذشته در این زمینه ورود داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین توزیع مرغ در فروشگاه‌های خُرد استان باید به اندازه لازم باشد تا از قاچاق مرغ به سایر استان‌ها جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.