رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال معتقد است حضور رئیس فیفا در کنگره فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی، به افزایش وجهه این فدراسیون کمک کرد.

ماجدی: اینفانتینو وجهه کافا را افزایش داد/ نمی‌توان تیمی را ضعیف دانست

به گزارش قدس آنلاین، میرشاد ماجدی در حاشیه مراسم بدرقه تیم فوتبال نوجوانان ایران پیرامون آخرین شرایط کمیته جوانان فدراسیون اظهار داشت: مجموعاً ۳۰ هزار نفر را در یک بخش بانوان و سه رده آقایان استعدادیابی کردیم. نتیجه آن تیم زیر ۲۰ سال بود که در مرحله گروهی پیروز و در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های جوانان آسیا حذف شد.

وی با بیان اینکه استعدادیابان و اعضای کمیته جوانان کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند، تصریح کرد: خوشحالی ما این است که رسالت‌مان یعنی پشتوانه‌سازی برای تیم ملی و انتخاب برای مسابقات المپیک را به‌خوبی انجام دادیم. چند بازیکن ما به تیم ملی دعوت و خیلی از آنها لژیونر شدند. تیم نوجوانان آخرین تمرین خود را در تهران انجام داد و ۱۰ روز قبل از مسابقات، برای هماهنگی و تطابق بیولوژیک وارد تایلند می‌شوند.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در مورد شرایط جوّی کشور میزبان جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا بیان کرد: تایلند از لحاظ آب و هوایی و رطوبت با ایران فرق دارد و بهتر است بازیکنان ما سریع‌تر به این کشور بروند. تیم نوجوانان دو بازی دوستانه در تایلند خواهد داشت و سپس آماده اولین بازی خود مقابل افغانستان می‌شود.

ماجدی درباره اینکه دیدار با افغانستان می‌تواند برای تیم نوجوانان ایران راحت باشد، خاطر نشان کرد: اولین شکست تیم نونهالان ما مقابل افغانستان بود. فوتبال این کشور در رده‌های پایه در ادامه پیشرفت کرد و به مقام دوم رسید. الان با آنالیز و هزینه‌های AFC نمی‌توان کشوری را ضعیف دانست. اگر تیم نوجوانان ما سه بازی مرحله گروهی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و صعود کند، باید با تیمی از گروه A بازی کند.

وی در مورد تیم‌های گروه A گفت: تیم‌های تایلند، مالزی، لائوس، یمن در این گروه هستند. هر کدام از این تیم‌ها از یک سید به مرحله گروهی آمده‌اند، اما روی کاغذ تیم‌های خوبی نیستند. هر ۱۶ تیم با قدرت به مسابقات می‌آیند و این تجربه را در جام ملت‌های جوانان آسیا داشتیم. ویتنام، استرالیا را شکست داد و در بازی دوم برنده شد، اما  با شش امتیاز حذف شد.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون با بیان اینکه اتفاقات عجیبی در بازی‌های نوجوانان و جوانان افتاد، یادآور شد: نباید در این باد بخوابیم که رقیب ما افغانستان، یمن یا فلان تیم است. حسین عبدی (سرمربی تیم نوجوانان کشورمان) زحمات زیادی کشید و شبانه‌روز کار می‌کرد. تیم نوجوانان ایران با ژاپن، امارت و عمان بازی کرد و اردوهای خوبی داشت.

وی با بیان اینکه بازی در میادین بزرگ سبب افزایش تجربه و تغییر فرهنگ بازیکنان جوان می‌شود، تأکید کرد: من هر شب مسابقات جام جهانی جوانان را رصد می‌کنم و دیدم کره جنوبی با شکست فرانسه، به جمع هشت تیم برتر رسید. حسرت می‌خوریم که کاش می‌توانستیم بیشتر فکر و برنامه‌ریزی کنیم (برای صعود تیم جوانان ایران به جام جهانی). مربیان و فدراسیون زحمت‌شان را کشیدند، اما نشد.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در مورد انتقال پُرسود محمدامین حزباوی به السد قطر برای باشگاه فولاد تصریح کرد: او هم لژیونر شد و هم به تیم ملی دعوت شد. قبل از مسابقات زیر ۲۰ سال گفتم ۱۴ تا ۱۵ بازیکن تیم جوانان را در تیم ملی یا تیم امید خواهید دید. فوتبالیست‌های ما از لحاظ فنی و شخصیتی خیلی سرتر از کشورهای دیگر هستند. کار گروهی مشکل ماست که تجربه خوبی ایجاد شد و از آن استفاده می‌کنیم.

ماجدی درباره حضور تیم ملی ایران در تورنمنت کافا (کشورهای آسیای مرکزی)، با وجود تقابل تیم‌های آسیایی با بزرگان فوتبال جهان گفت: این اولین دوره‌ای است که کافا برای تیم‌های ملی بزرگسالان مسابقات برگزار می‌کند. من عضو کمیته مسابقات کافا هستم و زمانی که دستورجلسه برگزاری بازی‌ها بین تیم‌های بزرگسالان آمد، به دوستان گفتم فکر نمی‌کنم تیم‌های بزرگی مانند ایران و ازبکستان در بازی‌ها شرکت کنند.

وی با اشاره به تغییر رویه کافا اظهار داشت: همیشه مسابقاتی برای رده سنی زیر ۱۴ سال برگزار می‌کرد که حالا رویه برعکسی دارد و مسابقات زیر ۱۴ سال و فوتبال را کم‌کم حذف می‌کنند. دلیل این موضوع را باید از اعضای کافا سؤال کنیم. حضور جانی اینفانتینو (رئیس فیفا) در کافا را باید به فال نیک بگیریم و باید بدانیم کافا وجهه بالاتری نسبت به گذشته دارد.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در ادامه عنوان کرد: شاید قبلاً می‌گفتیم ایران در مسابقات کافا شرکت نمی‌کند، اما وجهه آسیای مرکزی با حضور اینفانتینو افزایش یافت. کافا تورنمنت خوبی است و باید ببینیم سرمربی تیم ملی چه چیزی را قبول می‌کند.

ماجدی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در مورد انتخاب دستیار خارجی امیر قلعه‌نویی اظهار داشت: این موضوع را نمی‌دانم و نبی از آن اطلاع دارد.

وی درباره وضعیت تیم فوتبال جوانان ایران خاطرنشان کرد: پیش از اعزام تیم جوانان به جام ملت‌های آسیا، تمام دغدغه خودمان را روی این تیم گذاشتیم و حالا تمام فکر و ذکر ما روی تیم نوجوانان است. الان رده سنی بازیکنان رده جوانان سابق تغییر کرده و باید استعدادیابی را از ابتدا آغاز کنیم که این کار را پس از جام ملت‌های زیر ۱۷ سال انجام می‌دهیم. همچنین در شرایط فعلی سه تیم ملی ما در کمپ تیم‌های ملی تمرین می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.