ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان ۴ نامزد برای احراز پُست ریاست جمهوری این کشور را به ثبت رساند و آغاز تبلیغات انتخاباتی را از روز ۷ ژوئن اعلام کرد.

۷ ژوئن آغاز رقابت‌های انتخاباتی ۴ نامزد ریاست جمهوری ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان ۴ نامزد برای احراز پُست ریاست جمهوری این کشور را به ثبت رساند و آغاز تبلیغات انتخاباتی را از روز ۷ ژوئن اعلام کرد.

«الغ‌بیک عنایت‌اف» از حزب دموکراتیک خلق ازبکستان، «شوکت میرضیایف» از حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان، «راباخان محموداوا» از حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» ازبکستان، «عبدالشکور حمزه‌یف» از حزب اکولوژیک ازبکستان به عنوان نامزد معرفی شدند.

پیشتر اعلام شد که حزب دموکراتیک ازبکستان «ملی تیکلانیش» نامزد خود را برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری سال ۲۰۲۳ میلادی معرفی نکرده و از نامزد «شوکت میرضیایف» از حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان حمایت کرد.

کارشناسان ستاد مرکزی انتخابات از ۳۱ می تا ۲ ژوئن برگه‌های امضا را در حمایت از نامزدهای احزاب بررسی کردند. بر اساس نتایج بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که امضاهای جمع آوری شده مطابق با قانون و به میزان کافی صورت گرفته است.

همچنین با تصمیم ستاد مرکزی انتخابات روز ۷ ژوئن به عنوان روز آغاز تبلیغات انتخاباتی تعیین شد.

نامزدها برای ریاست جمهوری ازبکستان در زمان تبلیغات انتخاباتی از حقوق مساوی برخوردار خواهند شد و می‌توانند برای پخش برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی توسط روزنامه‌های «ازبکستان جدید»، «پراودا واستوکا»، «خلق سوزی» و «نرادنیای اسلووا» و همچنین ۲۴ روزنامه محلی به صورت رایگان استفاده کنند.

گفتنی است، فقط احزاب سیاسی از حق معرفی نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری برخوردار هستند. امروز در ازبکستان ۵ حزب سیاسی از جمله حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان، حزب دموکراتیک ازبکستان «ملی تیکلانیش»، حزب دموکراتیک خلق ازبکستان، حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» و حزب اکولوژیک ازبکستان به ثبت رسیده است.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ازبکستان در تاریخ ۹ ژوئیه سال ۲۰۲۳ میلادی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.