معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: عده‌ای که پزشک نیستند، در حوزه طب ایرانی دخالت کرده و موجب مرگ عده‌ای شده‌اند؛ لذا با قوه قضائیه وارد گفت و گو شدیم تا ضمن تقویت عوامل بازدارندگی، حقوق آسیب دیدگان را نیز استیفا کنیم.

هشدار وزارت بهداشت درباره مراجعه به افراد فاقد صلاحیت در حوزه طب ایرانی

حسین رضایی‌زاده درباره برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست گذاری طب ایرانی و مکمل سازمان نظام پزشکی گفت: شورای سیاستگذاری پیرو تشکیل دبیرخانه طب ایرانی و مکمل در سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: توجه سازمان نظام پزشکی به موضوع طب ایرانی و مکمل به عنوان یک نیاز واقعی و عمومی مردم و جامعه برای نخستین بار بود که اتفاق افتاد.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی خاطرنشان کرد: مسائلی که پیرامون آموزش و پژوهش و حواشی صنفی که در جامعه وجود دارد نیازمند ساماندهی و هدایت و مدیریت بود که خوشبختانه با همکاری نهادهای ذیربط و وزارت بهداشت دبیرخانه‌ای در سازمان نظام پزشکی به عنوان دبیرخانه طب ایرانی و مکمل تشکیل شد.

رضایی‌زاده که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه از کمیسیون بهداشت مجلس، پزشکی قانونی، قوه قضائیه و انجمن‌های علمی مرتبط با طب ایرانی و طب‌های مکمل در این دبیرخانه حضور دارند افزود: این دبیرخانه نخستین جلسه را به شکل رسمی در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و خدمات صنفی برای تعیین اولویت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، تشکیل داد. قرار بر این است که خدمات مورد نیاز مردم در این زمینه به صورت علمی و منطقی حمایت شود تا مردم دسترسی آسان‌تری داشته باشند و سوء استفاده‌هایی که گاه از سلامت مردم در این زمینه می‌شد نیز به حدأقل ممکن برسد.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی با بیان اینکه ما مردم را نسبت به خطرات و مراجعات غیرعلمی به افراد فاقد صلاحیت در زمینه طب ایرانی و مکمل آگاه می‌کنیم، گفت: خیلی از افراد که پزشک نیستند و اجازه دخالت در خصوص درمان را ندارند در این حوزه دخالت کرده و حتی موجب مرگ عده‌ای شدند لذا با قوه قضائیه وارد گفت و گو شدیم تا ضمن تقویت عوامل بازدارندگی حقوق آسیب دیدگان را نیز استیفا کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.