دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت با اشاره به اینکه بحث مردمی سازی یک ضرورت است و یک شگرد سیاسی یا تشریفاتی نیست گفت: راهبرد مردمی سازی در واقع بازگشت به اصل انقلاب است.

دستیار رئیس جمهور: راهبرد مردمی سازی بازگشت به اصل انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین، سید احمد عبودتیان دستیار رییس جمهور در دومین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی در سال جدید؛ با اشاره به این که الگوی مردمی سازی که امام راحل طراحی کردند در دنیا نظیر ندارد گفت: امام راحل قبل از انقلاب یک الگویی را شروع کرد که شاید بتوان گفت برترین الگوی مدیریتی است.

امام بدون پشتوانه خارجی، کودتا و قشون نظامی و بدون هیچ حزب بندی و بر اساس اصول دینی شروع کرد و این الگو در دنیا نظیر نداشت و نمی توان برای آن مثالی آورد.

وی افزود: الگوی مردمی کردن دولت از سوی امام و رهبری روشن شده اما در دهه ۷۰ با موضوع خصوصی‌سازی به انحراف رفت در حالی که هدف از مردمی کردن امور تجمع قدرت در دست عده‌ای خاص نیست بلکه با استفاده از همه ظرفیت‌ها به خصوص مساجد و نیروهای جهادی می‌توان امور را مدیریت کرد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: سوالی که در ذهن برخی شکل گرفته این است بحث مردمی سازی یک ضرورت است یا یک شگرد جدید سیاسی و امر تشریفاتی که باید گفت این یک امر واجب و ضروری است.

عبودتیان با اشاره به الگوی به کارگیری مردم در امور خیر و کمک در حوادث و اتفاقاتی مانند زلزله، سیل و کرونا افزود: ما هرجا الگو دهیم مردم وارد میدان می‌شود که این مهم را در اموری مانند اداره مدارس، شهرها، روستاها و محلات تجربه کرده ایم.

وی ادامه داد: این ساختار برای این توسط آیت الله رئیسی ایجاد شده که اول ما گفتمان سازی بین مسئولان را داشته باشیم. مردمی سازی یعنی ساده کردن کارها، نه اینکه کار را پیچیده و تخصصی کرده و از عموم بگیریم.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، ضمن تاکید بر لزوم شناسایی حلقه های میانی گفت: مدیران ما باید کمک کنند که این گفتمان جا بیافتد و حلقه های میانی شناخته شود.

عبودتیان افزود: الان یکسری از حلقه‌های میانی را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شناسایی کرده ایم، در خیلی از حوزه ها ما حلقه های میانی کم داریم.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت اظهار داشت: در اجرای برنامه ها مشکل فقط نبود منابع نیست و حتی اگر فرض را بر این بگیریم که منابع لازم هم تامین باشد اما این حجم از مسائل و مشکلات باز هم قابل حل نخواهد بود.

عبودتیان افزود: مدیر صادق و عاقل می داند که صرفا با تزریق منابع مادی و امکانات نمی توان همه مشکلات را حل کرد و باید بر اساس ایدئولوژی و فرهنگ حاکم بر کشور به سمت استقرار الگوی مردمی سازی امور پیش برویم.

وی با اشاره به تجربه های موفق آذربایجان غربی در امر مردمی سازی، تصریح کرد: زلزله خوی و اربعین حسینی از اقدامات درخور توجه استان در امر مردمی سازی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.