دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت گفت: راهبرد اساسی دولت ، مردمی سازی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و … به عنوان یک امر واجب در کشور است.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت: راهبرد اساسی کشور مردمی سازی فعالیت ها است

به گزارش قدس آنلاین،  سید احمد عبودتیان پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری فارس بیان کرد: یکی از راهکارهای اساسی که امام خمینی (ره) برای پیشبرد حاکمیت مردمی در جامعه مدنظر داشتند الگوی «مبنا مردم» بود و بر همین اساس نیز امام ۹۷ نهاد مردم مبنا را در اوایل انقلاب ایجاد کردند.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین مشکلی که در روند مردمی سازی دولت با آن مواجه است بروکراسی اداری است اما می‌توان با مردمی سازی فعالیت‌های دولتی و اجتماعی این مشکل را از میان برداشت و شرایط را تغییر داد.

به گفته این مقام مسئول با توجه به برنامه‌ریزی دشمن برای آسیب رساندن به ایران از طریق جنگ اقتصادی باید نسبت به برنامه‌ریزی برای از بین بردن این توطئه‌ها اقدام و شرایطی را ایجاد کرد که دشمن نتواند به کشور آسیب بزند.

وی خاطرنشان کرد: پیش تر نظرسنجی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور انجام شد که بیانگر آن بود که بیش از ۶۰ درصد از مردم علاقه مند هستند به صورت عام‌المنفعه و داوطلبانه برای کشور کار کنند اما بستری برای این اقدام فراهم نشده است.

به گفته این مقام مسئول این نظرسنجی مبین آن است که مردمی سازی فعالیت‌ها کارکرد اجتماعی خوبی دارد اما بستر لازم برای بروز و ظهور این اقدامات در جامعه فراهم نیست.

عبودتیان با تاکید بر اینکه برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف باید مسیر را باز کرد، گفت: کلید اصلی حل مشکلات جامعه، حضور مردم است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.