سازمان نوسازی مدارس کشور شیوه‌نامه احداث، توسعه و نگهداری فضای سبز مدارس را در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

ابلاغ شیوه نامه توسعه فضای سبز مدارس در راستای سند تحول بنیادین

 مجید عبدالهی در خصوص این شیوه‌نامه گفت: در راستای تحقق راهکار ۱-۱۴ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر طراحی و ساخت فضاهای تربیتی متناسب با برنامه درسی، تحولات جمعیتی، اصول شهرسازی و معماری و شرایط اقلیمی با تاکید بر فناوری‌های نوین و رعایت معماری اسلامی - ایرانی و راهکار ۲-۱۴ در زمینه متناسب سازی فضاهای فیزیکی، آموزشی و تربیتی با نیازهای دانش آموزان و با توجه به اهمیت استفاده از فضای سبز در محیط‌های آموزشی و تربیتی و تأثیر آن در آموزش دانش‌آموزان این شیوه نامه به همت دفتر فنی و تحقیفات سازمان تهیه شد.

وی یادآور شد: اهمیت پوشش گیاهی و وجود فضاهای سبز به خصوص در شهرها با افزایش مخاطرات زیست محیطی و آب و هوایی اهمیت دو چندان یافته است. از این رو احداث و توسعه فضای سبز مدارس به عنوان محیط اصلی یادگیری و تربیت که در سطح شهرها و روستاهای سراسر کشور وجود دارد، می‌تواند از چند وجه، قابل اهمیت و واجد اثر باشد.

لزوم ایجاد جذابیت بصری در فضای آموزشی

عبدالهی تاکید کرد: توسعه و گسترش میزان فضای سبز در مدارس می‌تواند در افزایش سرانه فضای سبز شهرها و به تبع آن کاهش سطح آلایندگی در مدرسه و محیط اطراف نیز تأثیرگذار باشد و از همه مهمتر در ارتقای سطح یادگیری و ایجاد جذابیت بصری در فضای آموزشی و توجه دادن دانش آموزان به مقوله محیط زیست و طبیعت مؤثر باشد.

براساس این گزارش، در این شیوه نامه که برای نخستین بار در سازمان نوسازی مدارس کشور تدوین و ابلاغ شد، نکات مهمی مربوط به فضای سبز مدارس با توجه به ملاحظات توسعه پایدار و با هدف حفظ محیط زیست و ساختن محیطی آرام، کاربردی، مفید و زیبا برای آینده سازان این مرز و بوم برای استفاده معماران و طراحان فضاهای آموزشی ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.