رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان دوشنبه شب گفت: اگر تحویل گاز طبیعی روسیه از طریق اوکراین در سال آینده متوقف شود، آلمان باید ظرفیت صنعتی خود را کاهش دهد یا حتی آن را تعطیل کند.

وزیر اقتصاد آلمان: امکان توقف صنعت برلین با فقدان گاز روسیه وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، هابک در مجمع اقتصادی شرق آلمان در شهر باد ساروف، اظهار کرد: هیچ سناریوی مطمئنی برای اینکه اوضاع در آینده چگونه پیش خواهد رفت، وجود ندارد.

وی افزود: سیاستگذاران در برلین باید با این فرض اشتباه که کمبود انرژی بر اقتصاد تأثیر نمی‌گذارد، از تکرار مجدد اشتباهی که پیش از این مرتکب آن شده‌اند اجتناب کنند.

به نوشته آر تی، اگرچه کی‌یف مسکو را به تجاوز متهم کرده است اما روسیه همچنان به قرارداد تحویل گاز پایبند بوده و هزینه‌های ترانزیت اوکراین را پرداخت می‌کند با این حال، با توجه به شرایط فعلی بسیار بعید است که این قرارداد پس از پایان آن در آخر سال ۲۰۲۴، تمدید شود.

در حالی که برلین ادعا می‌کرد از ژانویه سال جاری به طور کامل از واردات گاز روسیه صرف نظر کرده است، سایر کشورهای اتحادیه اروپا همچنان برای نیازهای انرژی خود به مسکو متکی هستند.

هابک توضیح داد: اگر در نهایت دسترسی کشورهایی اروپایی مثل اتریش، اسلواکی، ایتالیا و مجارستان به گاز روسیه قطع شود، قوانین اشتراک گاز اتحادیه اروپا، آلمان را ملزم می‌کند که به کمک آنها بیاید و این امر مشکلاتی را برای مشتریان صنعتی گاز در این کشور ایجاد خواهد کرد.

وزیر اقتصاد آلمان: امکان توقف صنعت برلین با فقدان گاز روسیه وجود دارد

وزیر اقتصاد آلمان با بیان اینکه ساخت پایانه‌های جدید گاز طبیعی مایع LNG در سواحل بالتیک یک امر ضروری است که برلین را قادر می‌سازد گاز مایع را از ایالات متحده و خاورمیانه وارد کند، افزود: اما ساکنان محلی و گروه‌های محیط زیست به دنبال جلوگیری از ساخت و ساز این پایانه‌ها هستند.

به نوشته سایت آر تی، هابک ماه‌ها پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ از منابع انرژی جایگزین گاز روسیه در اروپا حمایت کرده بود.

این سیاستمدار حزب سبز آلمان به اتباع این کشور توصیه کرد که کمتر دوش بگیرند و این کار را سریع‌تر انجام دهند چرا که به این ترتیب موجبات آزار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را فراهم خواهند آورد.

هابک در آگوست سال گذشته میلادی با اشاره به اینکه پیش از این آلمان یک مدل تجاری ایجاد کرده بود که عمدتاً مبتنی بر وابستگی به گاز ارزان روسیه بود، خاطرنشان کرد: این مدل، شکست خورده و دیگر باز نمی‌گردد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.